Situație aberantă pe centura Capitalei: A răsărit o pasarelă de pietoni care duce nicăieri, cu un pilon construit pe prima bandă (Foto)

Situație aberantă pe centura Capitalei: A răsărit o pasarelă de pietoni care duce nicăieri, cu un pilon construit pe prima bandă (Foto)

O pasarelă a fost montată peste centura Bucureşti, în zona de nord a Capitalei, dar aceasta nu duce nicăieri, întrucât de o parte şi de alta a drumului nu există trotuare.

Mai mult, unul dintre piloni a fost ridicat în mijlocul benzii de circulaţie, care a fost îngustată.

Poliţia Ilfov a cerut resistematizarea zonei.

Pasarela arată aşa:

Au făcut, dar au și luat. Luat din bandă. 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️Siguranța rutieră și CNAIR = două drepte paraleleDin ciclul...

Publicată de România Fără Gropi pe Duminică, 15 ianuarie 2023

Ce a cerut Poliţia

”Poliţiştii Serviciului Rutier Ilfov s-au sesizat din oficiu încă din data de 13 ianuarie a.c., cu privire la faptul că în zona respectivă sunt deficiente privind sistematizarea şi semnalizarea rutieră, generate de executarea lucrărilor efectuate pentru amplasarea pasarelei pietonale respective.

ADVERTISING

În acest context, poliţiştii Serviciului Rutier Ilfov au solicitat  administratorului drumului, respectiv Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Bucureşti şi executantului lucrării, dispunerea de măsuri, pentru refacerea elementelor geometrice ale drumului (lăţimea benzilor de circulaţie), în zona afectată de lucrări”, a transmis, luni, IPJ Ilfov, citat de News.ro.

Poliţiştii au solicitat ca, până la remedierea deficienţelor constatate, să fie completată/refăcută semnalizarea rutieră orizontală, cât şi cea verticală în zona indicată, în vederea desfăşurării în condiţii de siguranţă a circulaţiei vehiculelor şi pietonilor.

ADVERTISING

Explicaţiile CNAIR

Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, spune că situația va fi remediată de urgență de către DRDP București, va fi mutat axul drumului, astfel încât să se păstreze câte două benzi de circulație pe fiecare sens, fără să mai existe îngustare.

„Șoseaua de centură cu patru benzi se înscrie conform proiectelor între pilonii pasarelei, dar cine a pus acum parapetul și cine a trasat marcajele în trecut nu a stabilit cum trebuie axul drumului”, spune purtătorul de cuvânt al CNAIR, pentru HotNews.

ADVERTISING

El susţine că a existat o necorelare între două proiecte distincte: modernizarea și lărgirea centurii Bucureşti și amplasarea unor pasarele pietonale, ambele proiecte realizate de aceeaşi firmă - Maxi Design - , dar implementate de constructori diferiți.

Pe tronsonul respectiv e în derulare un contract de execuție cu firma Delta ACM 93 pentru extinderea la 4 benzi pe sens, lucrări încă nefinalizate. Contractul inițial a fost reziliat, dar instanța nu a acceptat rezilierea și a repus antreprenorul în contract, dar compania e în insolvență și nu a reintrat pe șantier.

În acel loc era proiectat o stație de autobuz cu refugiu, dar staţia nu a mai ajuns să fie executată.

Un alt proiect prevedea realizarea pasarelei pietonale, iar aceasta a fost ridicată de alt constructor în 2022 și la care încă se mai lucrează la scări.

Cât despre şosea, aici marcajele nu ar fi fost executate conform proiectului inițial, sunt temporare (unele cu galben) și vor fi retrasate, iar parapetul despărțitor va fi montat pe noul ax al drumului, spune Șerbănescu.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇