În acest moment, în România, sunt contractați 583 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, în timp ce alți 335 sunt în licitație. O singură companie -UMB – a contractat majoritatea lucrărilor de până acum.
UMB a ajuns la o cotă de piaţă de 57% ca număr de kilometri şi 48% ca valoare, informează, vineri, Asociația Pro Infrastructură.
”583 kilometri contractaţi şi alţi 335 în licitaţie. Am actualizat tabelele de monitorizare independentă a autostrăzilor şi drumurilor expres veritabile aflate în execuţie şi în procedură de achiziţie publică lucrări”, spun reprezentanţii asociaţiei.
Potrivit acestora, după ce joi s-au semnat aproape 67 km pe Autostrada A7 între Buzău Nord (Vadu Paşii) şi Focşani Sud-Est (Mândreşti), cei de la UMB au ajuns la un portofoliu de 331 km de autostradă şi drum expres cu o valoare totală de aproape 18 miliarde lei fără TVA, având o cotă de piaţă (pe marile obiective rutiere) de 57% ca număr de kilometri şi 48% ca valoare.
”Şi, cel mai probabil, vor mai câştiga şi restul de 77,4 kilometri dintre Bacău şi Paşcani, chiar dacă Danlin a depus contestaţii pe fiecare din cele 3 segmente.
Repetăm: sperăm ca temerile noastre privind capacitatea UMB de a livra 400 kilometri de autostradă şi drum expres în 12-36 de luni şi la o calitate corespunzătoare să fie complet nefondate şi harnicii răzeşi moldoveni să rupă gura târgului şi să ne-o închidă pe-a noastră”, au conchis reprezentanţii ONG-ului.
UMB este una dintre cele trei firme ale familiei Umbrărescu prin intermediul cărora a câștigat contracte pentru sute de kilometri de drumuri. Este vorba de Tehnostrade SRL, înființată în 2004, Spedition UMB SRL înființată în 1997 și Sa&Pe Construct SRL, înființată în 2013.