De fapt, câți pași ar trebui să facem zilnic pentru o stare de sănătate optimă?

De fapt, câți pași ar trebui să facem zilnic pentru o stare de sănătate optimă?

E cunoscut faptul că plimbările lungi nu numai că ne ajută să ne menținem silueta și greutatea, dar aduc și numeroase beneficii pentru sănătate. Însă care să fie numărul magic de pași?

Până acum, se vehicula că 10.000 de pași zilnic, însă oamenii de știință au ajuns la concluzia că obținem aceleași beneficii și cu mai puțini pași.

Cercetările sugerează că 7.000 până la 8.000 de pași ar putea fi un obiectiv, firește, mai ușor de realizat, dar cu aceleași beneficii.

Recomandarea de 10.000 de pași parcurși zilnic a pornit dintr-o reclamă a japonezilor. Manpo-kei (tradus ca un contor de 10.000 de pași) a fost inventat în anii 1960 de compania japoneză Yamasa Tokei, producătorul primului pedometru comercial. Numele a fost ales pur și simplu pentru faptul că suna bine.

Iar rezultatele nu au întârziat să apară. Compania și-a vândut produsul, iar conceptul a devenit popular în întreaga lume, printre cei care își doreau să rămână sau să fie mai sănătoși, arată Insider.

Cercetările arată însă că nu este necesar să atingi 10.000 de pași pe zi. Un studiu din 2019 efectuat pe femei în vârstă a arătat că participantele care au parcurs 4.400 de pași pe zi au avut rate de mortalitate mai mici pe parcursul a patru ani față de cele care au mers aproximativ 2.700 de pași pe zi sau mai puțin.

Însă beneficii mai mari apar la aproximativ 7.500 de pași parcurși zilnic, iar cercetătorii nu au observat beneficii suplimentare pentru 10.000 sau mai mulți pași parcurși zilnic.

Citește și OMS recomandă minimum 150 de minute de mișcare săptămânal, în timpul pandemiei

O altă cercetare efectuată în 2020 a arătat că efectuarea a 8.000 până la 12.000 de pași pe zi a fost corelată cu un risc mai mic de a muri de orice cauză în timpul studiului, comparativ cu 4.000 de pași pe zi.

Aceste studii demonstrează până la urmă că mersul pe jos aduce beneficii sănătății, indiferent câți pași reușim să facem zilnic. Nu ar trebui să ne cramponăm de un număr, ci să încercăm să facem zilnic mișcare, fie că e vorba doar despre plimbări.

Vezi și Câtă mișcare trebuie să faci zilnic dacă stai foarte mult timp pe scaun


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇