În 2020, Google a fost de acord să plătească 8 miliarde de dolari pe patru ani, pentru ca Play Store, Google Search şi Google Assistant să fie configurate ca aplicaţii implicite pe smartphone-urile Samsung.
Informaţia reiese din mărturia pe care James Kolotouros, responsabil de parteneriate la Google, a dat-o când a fost întrebat de avocatul Epic în cadrul procesului dintre cele două companii ce are loc în San Francisco.
Google avea o întreagă strategie, care prevedea ca producătorii de smartphone-uri să plătească o parte din veniturile generate din aplicaţii, pentru ca acestea să fie impuse ca implicite pe dispozitivele vândute.
Înţelegerea cu Samsung a fost folosită ca exemplu de avocatul care reprezintă Epic, pentru a demonstra maniera în care Google a ajuns să domine cu produsele sale un mare număr de pieţe.
În cazul impunerii, prin acest gen de parteneriate, a magazinului de conţinut Play Store, Epic încearcă să demonstreze că Google a încercat să obstrucţioneze răspândirea magazinelor terţe de aplicaţii, care i-ar fi afectat profitul.
În acelaşi proces, avocaţii Epic au susţinut că, doar în 2021, Play Store a avut un profit operaţional de peste 12 miliarde de dolari.