Google va şterge automat istoricul privind locaţiile şi navigarea utilizatorilor noi

Google va şterge automat istoricul privind locaţiile şi navigarea utilizatorilor noi

Google, divizie a grupului Alphabet, va şterge automat istoricul privind locaţiile şi navigarea utilizatorilor noi, după 18 luni.

Totodată, va facilita accesul tuturor la aplicaţiile pentru serviciul de căutare, Maps şi YouTube, fără urmărirea navigării, transmite Reuters.

Actualizarea controlului confidenţialităţii datelor are loc în timp ce operatorul celui mai folosit motor de căutare din lume este tot mai urmărit în privinţa practicilor de colectare a datelor.

Legile noi referitoare la confidenţialitatea datelor din California şi Europa au determinat companiile de Internet să îşi ajusteze practicile în ultimii doi ani.

ADVERTISING

Mai multe procese intentate în ultimele luni de consumatori şi procurori generali americani acuză Google de înşelăciune în colectarea datelor.

Potrivit actualizării setărilor de către Google, istoricul vizionărilor de YouTube al utilizatorilor noi va dispărea după 36 de luni. Cel referitor la localizare şi navigarea pe web va fi şters după 18 luni. Utilizatorii pot opta pentru perioade mai lungi sau mai scurte.

Google va accesa și stoca datele în continuare

Cu toate acestea, Google va putea în continuare să acceseze şi să stocheze date referitoare la localizare, prin alte mijloace.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Utilizatorii vor putea să efectueze mai uşor căutări ”în modul incognito” în motorul de căutare, în Maps şi YouTube, doar prin închiderea fotografiei de profil. Anterior, era nevoie de un click suplimentar în meniul aplicaţiei.

Google nu păstrează un jurnal al activităţii utilizatorilor atunci când aceştia folosesc modul incognito.

Compania obţine majoritatea veniturilor din publicitate, care se bazează pe datele referitoare la ce vizionează şi citesc utilizatorii şi unde se află aceştia.

Directorul general al grupului Alphabet, Sundar Pichai, a recunoscut anul trecut că firma colectează mai multe date decât are nevoie pentru publicitate. El s-a angajat să reducă volumul acestora.

ADVERTISING

Vezi și:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇