Zborurile în Europa devin tot mai turbulente și imprevizibile. Mărturii ale piloților

Zborurile în Europa devin tot mai turbulente și imprevizibile. Mărturii ale piloților

Zborurile în Europa devin tot mai turbulente și imprevizibile din cauza schimbărilor climatice. Piloții se confruntă cu fenomene meteo extreme, cum ar fi furtuni violente la altitudini mari, turbulențe puternice și goluri de aer.

Potrivit Eurocontrol, în 2023 au fost înregistrate 10,2 milioane de zboruri în Europa, dintre care 70% au ajuns la timp (în limita a 15 minute de întârziere).

Întârzierile totale au crescut cu 13,4% față de 2022, ajungând la 18,4 milioane de minute (aproximativ 307.000 de ore).

ADVERTISING

Întârzierile cauzate de vreme rea au crescut semnificativ, de la 4 milioane de minute în 2022 la 5,4 milioane de minute în 2023.

Piloții observă o creștere a fenomenelor meteorologice extreme, cum ar fi furtuni violente la altitudini mari, turbulențe intense și goluri de aer imprevizibile.

"Vremea se schimbă vizibil și rapid, mai ales în Europa", spune un comandant de Airbus A330 și A350, citat de Corriere „A existat întotdeauna vreme rea, dar de data aceasta este mai urâtă și ne creează mai multe probleme”, mai afirmă el.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

„De când am zburat în 1987, când m-am înrolat în Forțele Aeriene, și până de curând, nu a trebuit niciodată să evit o perturbație în Europa la altitudini mai mari de 35-36 de mii de picioare (10-11 mii de metri, n.r.)", spune un alt pilot, comandant pe Boeing 737, 777 și 787.

„Dar, în ultima vreme, vremea a devenit, aș spune, tropicală: există furtuni și perturbații foarte violente care depășesc adesea 40-45 de mii de picioare. Turbulențele au devenit, de asemenea, foarte puternice și periculoase pentru pasageri dacă nu sunt legați cu centuri de siguranță", a adăugat el.

ADVERTISING

Faptul că ceva s-a schimbat este confirmat și de Daniele Veronelli, comandant de Airbus A320 și membru al departamentului tehnic al ANPAC (Asociația Națională Profesională a Aviației Civile): „În ultimii 4-5 ani există o dificultate în a prevedea vremea în raport cu zona și perioada. Acum avem ierni secetoase, ninsori în martie, furtuni neprevăzute în primăvară și vară”, spune el pentru Corriere.

Toate acestea au un impact asupra costurilor companiilor aeriene, dar și asupra călătorilor și a mediului.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇