Ministrul Educației, Daniel David, a anunțat vineri că va semna două ordine: unul legat de temele pentru acasă, iar altul pentru elevii din zonele dezavantajate.
Daniel David spune că temele pentru acasă au devenit o corvoadă, iar ordinul pe care îl va semna va contribui la calitatea vieţii pentru elevi şi pentru profesori.
„Temele pentru acasă au devenit o corvoadă și cred că acel termen sau acea reglementare va ajuta și elevii, va ajuta și profesorii, astfel încât să avem niște repere prin care temele să fie parte din procesul educațional. Să nu încurce procesul educațional.
Dacă temele devin sursă de stres, degeaba dai teme pentru acasă, fiindcă, repet, creezi conflicte între copiii, școală, părinți și cred că este un ordin care va contribui la calitatea vieții pentru toți – și pentru elevi, și pentru profesor”, a explicat Daniel David, citat de Edupedu.
În ceea ce privește al doilea ordin, acesta are ca obiectiv îmbunătățirea viitorului elevilor din zonele dezavantajate.
„Dacă ești un elev care te afli în mediul rural, statistic vorbind, sau nu mai vorbesc de mediul dezavantajat, șansa de reușită în viață este foarte mică, ca să nu mai spun succesul la examenele naționale sau la Bacalaureat”, a motivat Daniel David.
Potrivit ministrului Educației, documentul oficial va pune bazele parteneriatelor între școlile din zonele dezavantajate și cele de top din marile orașe.
Astfel, profesorii de la școlile din orașe precum București, Cluj, Iași, Timișoara se vor ocupa de partea de predare, în sistem online, iar profesorii necalificați de la școlile la care sunt înscriși acești elevi vor desfășura activități practice și îi vor ajuta pe copii să rezolve temele.
„Foarte important, ordinul vine în această logică: o școală cu performanță bună, o școală suport, mentor dacă vreți, intră în parteneriat cu o școală care are nevoie de ajutor pentru dezvoltare. Una din Cluj sau din București cu una din Munții Apuseni. Și așa n-avem profesori calificați în aceste zone dezavantajate sau n-avem suficienți profesori calificați.
Nu văd de ce unele cursuri la materiile principale nu pot fi susținute online. Conexiunea online avem, dotările le avem, de către profesori calificați din București, Cluj, Iași, Timișoara, iar profesorii care n-au calificarea în zona respectivă pot continua activitățile practice, temele cu copiii și așa mai departe”, a spus ministrul.
