Cum face Burduja economie: Reducere de posturi de 27%. Cheltuieli salariale mai mici cu 25%. Cât e economia la hârtie și benzină

Cum face Burduja economie: Reducere de posturi de 27%. Cheltuieli salariale mai mici cu 25%. Cât e economia la hârtie și benzină
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Sebastian Burduja a anunţat, miercuri, planul său de reorganizare a Ministerului Energiei, pus în dezbatere publică.

”După un amplu proces de consultare, cu iniţiative în premieră, cred, pentru mediul public, cum a fost un survey de tipul 360 de grade în care toţi angajaţii au fost invitaţi să completeze în mod anonim o fişă de feedback, de recenzie cu privire la colegii lor, la superiorii lor ierarhici şi chiar cu privire la ministrul Energiei şi alte iniţiative care au colectat toate aceste perspective, am ajuns la o formă de reorganizare pe care am pus-o în dezbatere publică la finalul săptămânii trecute.

Din punctul nostru de vedere, este un demers ambiţios şi ne dorim ca măsurile pe care le luăm la Ministerul Energiei să servească drept model pentru toate autorităţile publice şi, de ce nu?, poate chiar pentru entităţi private care vor să performeze mai bine cu cheltuieli mai mici”, spune Burduja.

”Ne aşteptăm ca până la finalul acestei luni, aşa cum promiteam la început de an, să avem reorganizarea aprobată prin hotărâre de guvern şi, după încă 30-60 de zile, în funcţie de procedurile necesare, să finalizăm acest proces”, a completat Burduja.

Iată principalele propuneri:

  • reducerea funcţiilor de conducere cu 35% - 11 funcţii de conducere se desfiinţează
  • la nivelul întregului minister, reducerea de posturi este de 27%.
  • cheltuielile salariale ale Ministerului Energiei, după această reorganizare, vor scădea cu aproximativ 25%.
  • doar din economia de hârtie, plus servicii de mentenanţă pentru imprimante şi alte echipamente, economie de 100.000 de lei anual
  • sistem prin care s-au redus cheltuielile cu carburantul pentru maşinile ministerului cam cu 35% în ultimele două luni
  • licitaţie pentru montarea de sisteme de localizare pentru maşinile ministerului pentru a ne asigura că toate deplasările sunt în interes de serviciu
  • reducerea cheltuielilor de protocol cu 60.000 de lei pe an, de exemplu, cafea sau apă îmbuteliată şi trecerea de la sistemul de apă îmbuteliată, la un sistem bazat pe filtre.

Ministrul a mai afirmat că, în paralel, tot în premieră, lucrează la testarea unui model bazat pe inteligenţă artificială în cadrul Direcţiei Juridice, care va permite emiterea unui document administrativ într-un timp redus la jumătate.

"Bineînţeles că suntem pregătiţi, dacă vor exista contestaţii în instanţă sau alte situaţii litigioase, să le abordăm cu maximă seriozitate, dar aşa cum am pregătit aceste lucruri, eu sunt convins că toată lumea are conştiinţa împăcată că cei care performează rămân şi sunt recunoscuţi pentru asta, iar cei care nu performează pleacă acasă sau pleacă în mediul privat şi găsesc locuri de muncă mai motivante pentru ei", a mai spus ministrul.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇