România va avea 22 de kilometri noi de autostradă în 2022, după ce se va deschide traficul pe trei zone importante aflate acum în lucru – primul lot din autostrada Sibiu-Piteşti, un prim tronson între DN5 şi DN6 din A0 lot 2 şi podul de la Brăila.
În sfâşit, România va depăşi în 2022 pragul de 1.000 de kilometri de autostradă în total.
„Astfel, am putea să atingem acea mie de kilometri, faţă de 978 cât avem acum", spune Irinel Ionel Srioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Ultimul an cu peste 100 km de autostradă livraţi a fost 2012, cu un record absolut de 160 km. Din 2012 până în 2022 s-au inaugurat anual doar cioturi de cel mult zeci de kilometri, tronsoane cu un impact limitat asupra traficului sau siguranţei rutiere.
De la începutul anului 2012 şi până la final de 2022 România a construit în total, dacă se iau în calcul şi cei 22 km din acest an, aproape 600 km.
Abia după 2024-2025, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), se vor putea livra circa 200 km de autostradă anual.
"Vor fi ani, probabil 2024-2025, în care vom putea avea şi 200 km de autostradă pe an. Important este să începem cât mai multe proiecte, să avem cât mai multe contracte, care să fie pe documentaţii mature, cu firme serioase.
Anul acesta, prin PNRR, se vor face plăţi astfel încât putem să ajungem la sume de până la 2 mld. lei. În perioada aceasta, erau 3-4 mld. euro alocaţi pentru infrastructură prin PNRR", a spus Irinel Ionel Srioşteanu, miercuri, la emisiunea online de business ZF Live.