Competiția dedicată automobilelor istorice din localitatea covăsneană Comandău, Historic Winter Rally, a deschis sezonul în motorsportul românesc. Deși toată lumea se aștepta la zăpadă, vremea i-a încurcat pe piloți, care s-au adaptat la condiții pe macadam.
Devenit o tradiție pentru ca în ultimii 7 ani să deschidă calendarul Federației Române de Automobilismul Sportiv, raliul aduce la start modele care au scris istorie în lume, mai ales în anii ’80, dar și foști mari piloți din cele mai importante campionate, în special francezi și belgieni.
Și anul acesta prezența a fost numeroasă, cu 48 de echipaje din Franța, Belgia, Germania, Elveția, Polonia, Turcia și Marea Britanie. Singurul român prezent în competiție a fost Adi Iliescu, din postura de copilot pentru polonezul Jakub Hejnar, în timp ce Costel Cășuneanu și Vlad Colceriu au fost format echipajul care a deschis competiția.
La finalul celor 3 zile de competiție și peste 158 de kilometri parcurși, victoria a revenit echipajului francez format din Paul Chabloz și Philippe Escobar, pe un model BMW 325 iX E30, podiumul final fiind 100% francez cu Patric Perche/Julien Saunier (Subaru Impreza) pe 2 și Pierre Muglioni/Jean Pierre Finidori (Subaru Impreza WRX) pe 3.
Aflat la a șasea participare la Historic Winter Rally, eveniment organizat de Aspromeca, Clubs Autocrono și Rival Racing, sub egida FRAS, Paul Chabloz a câștigat pentru prima dată competiția, în trecut mai reușind alte trei locuri 2 la final. Învingător la edițiile din 2020 și 2021, belgianul Grégoire de Mevius, fost campion al Belgiei, a fost nevoit să abandoneze după a cincea probă specială din cauza unor probleme la motor.
După ce în 2022 nu mai puțin de 166 de evenimente s-au organizat sub egida FRAS, anul acesta se anunță un calendar la fel de stufos. Următoarea cursă programată este tot una de încălzire pentru campionatele naționale. Winter Rally, acolo unde așteptați mulți piloți din CNR Betano, va avea loc în perioada 24-25 februarie tot în Covasna.