Lucrările la planșeul Unirii sunt în grafic, dar s-ar putea opri. Facturile restante sunt de 135 milioane lei

Lucrările la planșeul Unirii sunt în grafic, dar s-ar putea opri. Facturile restante sunt de 135 milioane lei
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Lucrările la planșeul din Piața Unirii sunt realizate în proporție de aproximativ 25%, după cinci luni de la debutul proiectului, însă plata lucrărilor întârzie, facturile neplătite ajungând în acest moment la 135 de milioane de lei.

„Lucrările sunt în grafic. Momentan am avut 150 de milioane de lei bugetați pentru acest an, dar avem lucrări de aproape 200 de milioane de lei. Prima fază va fi finalizată în acest an și vom continua cu următoarele faze în funcție de bugetele alocate de Guvernul României”, a declarat, sâmbătă, antreprenorul Cristian Erbașu, relatează Agerpres.

Prima etapă include zona dinspre Splai, Hanul lui Manuc și partea dinspre Dâmbovița, unde structura era puternic deteriorată. Următoarele faze vor viza zona metroului și pasajul rutier.

„Dacă nu se vor aloca fonduri suplimentare, lucrările se vor opri la această fază”, a adăugat antreprenorul.

În privința finanțării, Erbașu a precizat că există facturi neplătite în valoare de 135 de milioane de lei, însă restanțele nu sunt vechi, fiind de una-două luni.

„Bugetul nu ajunge pentru finalizarea lucrărilor. Dacă nu primim bani în 2026, va trebui să ne oprim, dar avem promisiuni că proiectul este prioritar, fiind în centrul Capitalei, o zonă extrem de circulată”, a subliniat Erbașu.

Constructorul a mai spus că se analizează soluții de circulație a tramvaiului prin Piața Unirii, cel mai probabil pe un traseu care va traversa zona centrală.

În prezent, compania Construcții Erbașu are un portofoliu de peste 130 de proiecte, cu o valoare totală de aproximativ 3,5 miliarde de euro, și urmează să semneze noi contracte de 1,5 miliarde de euro. Aproape 40% dintre muncitorii companiei sunt străini - circa 850 dintr-un total de 2.200 de angajați - la care se adaugă alți 2.000 care lucrează pentru subantreprenori.

Erbașu a mai spus că firma nu intenționează să facă disponibilizări, dar nici angajări masive în perioada următoare. Totodată, compania analizează extinderea pe piețe externe și participarea la proiecte de infrastructură feroviară.

„Suntem aproape de a câștiga o lucrare în zona metroului. După tramvaie, urmează metroul și, probabil, în viitor, și calea ferată”, a adăugat antreprenorul.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇