În faţa invaziei de șobolani și gropi, Nicușor Dan resuscitează 2 companii în insolvenţă, înfiinţate de Firea

În faţa invaziei de șobolani și gropi, Nicușor Dan resuscitează 2 companii în insolvenţă, înfiinţate de Firea
Foto: Octav Ganea//inquam Photos

Din cauză că Bucureșitul e foarte în urmă cu stârpirea șobolanilor și pentru astuparea gropilor de pe șosele, administrația lui Nicușor Dan reactivează 2 companii municipale înființate de Gabriela Firea și ajunse în insolvență. Putea apela și la privați, dar nu mai e timp.

Una dintre aceste companii este Eco Igienzare SA. Aceasta a primit, încă din 2018, delegarea serviciului public de combatere a șobolanilor, a căpușelor, a larvelor și a țânțarilor din București.

Iar asta înseamnă că este singura care are dreptul să facă deratizare, dezinsecție și dezinfecție în oraș.

În acest an, însă, compania nu s-a apucat încă de treabă, din varii motive.

Mai întâi, din cauză că planul unitar de acțiune (PUA) - care stabilește ce tratamente trebuie aplicate împotriva dăunătorilor - a fost aprobat cu mare întârziere de Consiliul General.

În plus, din lipsă de bani, compania Eco Igienizare a ajuns la un pas de colaps. Consilierul general Florin Melciu (PNL) a precizat pentru SpotMedia.ro că Primăria Capitalei n-a mai făcut plăți către această companie municipală din vara lui 2020.

ADVERTISING

Așa că societatea a ajuns datoare la furnizori și, în cursul iernii trecute, a intrat în insolvență.

Dintre cei peste 100 de salariați, cei mai mulți au fost trimiși mai întâi în concediu fără plată, apoi în șomaj tehnic.

Ion Bănică, unul dintre liderii salariaților de la Eco Igienizare, a precizat pentru SpotMedia.ro că în ultimele luni n-au lucrat decât 2 echipe ale companiei. Iar acestea nu s-au ocupat de aplicarea de tratamente împotriva dăunătorilor, în oraș, ci au făcut dezinfecție la sediul Primăriei Generale.

Pe 21 mai, Nicușor Dan a spus că șansele ca Primăria Capitalei să mai lucreze, în acest an, cu Eco Igienizare SA sunt de sub 10%.

În replică, zeci de lucrători s-au adunat la sediul companiei ca să îi arate primarului că ei sunt gata de muncă.

Iar după numai 5 zile de la anunțul lui Nicușor Dan, Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) companiei municipale a numit un nou administrator special. Este vorba despre Bogdan Pascu, unul dintre salariații din Departamentul Comercial al Eco Igienizare SA.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

În ședința programată pentru miercuri, 2 iunie, Consiliul General îi va aproba acestuia contractul de mandat.

Această decizie arată clară că Primăria Capitalei va lucra și în acest an cu Eco Igienizare SA, în ciuda a ceea ce spunea Nicuşor Dan.

De altfel, viceprimarul Horia Tomescu (USR PLUS) a precizat pentru SpotMedia.ro că Primăria Capitalei va plăti 3 milioane de lei către Eco Igienizare SA pentru ca aceasta să se poată mobiliza și să începă combaterea căpușelor și șobolanilor din a doua parte a acestei săptămâni.

Rămâne să aflăm cum se vor aplica tratamentele împotriva căpușelor, în condițiile în care în parcuri s-a tuns iarba doar prin aproprierea aleilor, a băncilor și a locurilor de joacă.

Compania de Străzi, Poduri și Pasaje așteaptă bani ca să astupe gropile

Tot în ședința de miercuri, 2 iunie, Consiliul General va aproba și contractul de mandat al lui Adrian Diciu, noul administrator special al Companiei Municipale Străzi, Poduri și Pasaje SA.

ADVERTISING

Aceasta companie a primit delegarea serviciului de construire, modernizare, reparare și întreținere a unor drumuri, poduri și pasaje din București în 2018. Așa că e singura care are dreptul să se ocupe, printre altele, de întreținerea șoselelor.

Dar din cauză că n-a mai primit bani de la Primăria Capitalei și această companie a ajuns în insolvență, la jumătatea lunii februarie 2021.

Acum, însă, e nevoie de lucrări pe șosele, în condițiile în care tot mai mulți bucureșteni se plâng că acestea sunt ciuruite de gropi.

Primăria putea face licitații ca să angajeze firme private cu care să astupe gropile. Dar procedurile riscau să dureze destul de mult. Așa că momentan va reactiva compania municipală.

Potrivit consilierului general Manuela Mureșan (USR PLUS) - care e membru în AGA companiei municipale - la Străzi, Poduri și Pasaje există 150 de salariați. Și cu toții sunt gata să se apuce de treabă, mai ales că au deja și utilajele necesare.

Tot ce mai lipsește este un plan de lucrări și banii de care compania municipală are nevoie ca să se apuce de treabă.

”Ne-au asigurat (membrii companiei – n.red.) că există demersuri la nivel de PMB pentru stabilirea urgențelor și priorităților, precum și conturarea bugetului necesar pentru reparațiile și intervențiile stabilite în urma discuțiilor purtate.

Lucrările vor începe imediat după ce vor fi clarificate aceste aspecte, compania având deja toate avizele, acordurile și autorizațiile de funcționare și fiind pregătită din acest punct de vedere de a începe lucrările imediat”, a precizat Manuela Mureșan pentru SpotMedia.ro.

Rămâne să aflăm în cât timp va fi gata planul de lucrări și când va reuși Primăria Capitalei să aloce, în sfârșit, bani pentru peticirea străzilor din oraș.

Reamintim că Nicușor Dan a decis să nu deființeze nici compania municipală numită Trustul de Clădiri Metropolitane SA pentru a nu bloca lucrările la Pasajul Doamna Ghica și la un bloc de locuințe sociale de pe strada Prelungirea Ghencea.

Citește și:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇