Candidatul cu metroul a fost și la STB. Îl vrea gratuit. Sau măcar vinerea

Candidatul cu metroul a fost și la STB. Îl vrea gratuit. Sau măcar vinerea

Candidatul PSD-PNL la Primăria Capitalei, medicul Cătălin Cîrstoiu, a avut, joi, o discuţie despre transportul public din Bucureşti cu preşedintele sindicatului STB, Vasile Petrariu.

Una din ideile „valoroase” cu care a rămas candidatul este gratuitatea transportului public în „vinerea verde”.

Cîrstoiu e abia pe locul 3 în sondaje şi are şanse mici să devină primar, însă ideea în sine merită luată în considerare.

Bucureştiul ar putea lua exemplul altui oraş, Montpellier, din sudul Franței, care din decembrie 2023 are transportul public local gratuit. Proiectul de aici costă 30 de milioane de euro anual şi este finanțat printr-o taxă de mobilitate aplicată companiilor; mai exact un impozit de 2% pe salariu, la care sunt obligate firmele cu peste 11 angajaţi.

ADVERTISING

Aceeaşi reformă a fost deja implementată în Luxemburg și în Tallinn.

Toate însă sunt oraşe mult mai mici ca Bucureştiul.

În plus, STB deja merge în pierdere şi nu ar putea supravieţui fără banii de la Primăria Capitalei.

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, spunea anul trecut că în prezent PMB încasează, pe lună, 20 -25 de milioane de lei din biletele şi abonamentele STB, dar plăteşte subvenţie la STB de 120 de milioane de lei.

În plus, candidatul Cîrstoiu are dreptate când spune că reţeaua STB "trebuie să devină rapidă, sigură şi confortabilă, pentru a-i convinge pe oameni să-şi lase maşinile acasă". Acum, din păcate, este departe de asta, chiar şi cu investiţiile făcute în ultimii ani, când PMB a cumpărat autobuze şi tramvaie moderne. Vine vara şi cu toţii ne gândim la lipsa aerului condiţionat din majoritatea vehiculelor STB.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

În plus, infrastructura de tramvai trebuie refăcută în tot Bucureştiul, pentru că nu e săptămână să nu deraieze un tramvai.

Candidatul coaliţiei mai spune că e nevoie şi de fluidizarea pe anumite artere prin benzi alternative de circulaţie, însă şi asta e foarte greu de realizat. Detalii găsiţi în articolul Nicușor Dan a făcut o treime dintre benzile unice care există acum în București. De ce nu mai multe și mai repede.

Între timp, azi, în București: Zeci de persoane au coborât din tramvai să împingă o mașină parcată ilegal (Video)

ADVERTISING

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇