Influencerii plătiţi trebuie să îşi eticheteze postările ca reclame, a decis justiţia germană

Influencerii plătiţi trebuie să îşi eticheteze postările ca reclame, a decis justiţia germană

Influencerii de pe reţelele sociale, care primesc bani de la companii pentru a le promova produsele, trebuie să îşi eticheteze în mod clar postările drept mesaje publicitare, a decis joi un tribunal superior din Germania.

Dacă influencerii nu sunt plătiţi, ei pot arăta produse în postările lor fără eticheta de publicitate, a decis Curtea Federală de Justiţie în cazurile a trei influenceri de pe reţeaua socială Instagram, transmite Reuters.

Influencerii cu zeci şi sute de mii de urmăritori pot câştiga sume mari de bani de la companii pentru a le promova produsele pe Instagram.

ADVERTISING

Tribunalul din Germania a apreciat că o influenceriţă specializată pe fitness ar fi trebuit să fie foarte clară că face publicitate atunci când a fost plătită să promoveze o anumită marca de dulceaţă.

În schimb, curtea a respins un caz care viza prezentatoarea de televiziune şi influenceriţă Cathy Hummels, ale cărei postări cu privire la o jucărie de pluş i-au condus pe oameni pe site-ul producătorului jucăriei.

Curtea a decis că aceasta nu a fost plătită pentru promovare şi deci nu era obligată să îşi eticheteze postările drept mesaje publicitare.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Anul trecut, reţeaua Instagram a ajuns la un acord cu Autoritatea pentru competiţie din Marea Britanie pentru a combate publicitatea ascunsă făcută de influenceri pe platforma sa.

Citește și alte știri din categoria Media:

ADVERTISING

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇