Consiliul Naţional al Audiovizualului a aprobat, marţi, o solicitare a Secretariatului General al Guvernului privind difuzarea în regim de campanie de interes public a unor spoturi referitoare la vaccinarea copiilor de peste 12 ani împotriva COVID-19.
Spoturile, în format de 30 şi 60 de secunde şi care urmează să fie difuzate timp de trei luni la TV şi în mediul online, au următorul mesaj: „Ce-ai face ca să-ţi ştii mereu copilul în siguranţă. Copiii sunt şi ei expuşi la infectare şi pot transmite COVID-19. Alege să-i vaccinezi pe ai tăi pentru a se putea bucura în siguranţă de copilărie. O campanie a Guvernului României şi UNICEF”.
Prezent online la şedinţa CNA, preşedintele Comitetului naţional de coordonare a activităţilor privind vaccinarea împotriva SARS-CoV-2, Valeriu Gheorghiţă, a declarat că acest material video se adresează, în primul rând, părinţilor şi reprezentanţilor minorilor peste 12 ani, care sunt eligibili pentru imunizare.
Asta în condiţiile în care infecţia cu varianta Delta a virusului are o transmisibilitate mai mare în rândul copiilor, în general al tinerilor.
El a precizat că se are în vedere ca acest spot să fie difuzat în special la televiziune, împreună cu cele trei spoturi Manifesto.
Cele trei materiale "Ce conţine vaccinul?" urmează să fie retrase, deoarece "au început să fie epuizate ca mesaj", a explicat Valeriu Gheorghiţă.
Întrebat de Dorina Rusu, membru al CNA, în ce măsură campania video de vaccinare împotriva COVID-19 a contribuit la creşterea numărului persoanelor imunizate, el a menţionat că, în ciuda faptului că nu s-a înregistrat "o creştere semnificativă, este greu de estimat ce s-ar fi întâmplat dacă nu ar fi fost difuzate spoturile".
Preşedintele CNCAV a adăugat că există o perspectivă de a obţine autorizarea vaccinării împotriva COVID-19 pentru copiii de 5 -11 ani către sfârşitul anului, însă promovarea în cazul acestei grupe de vârstă va fi către cei cu afecţiuni cronice.