Instagram, platformă socială deţinută de Facebook, va avea o versiune special creată şi optimizată, inclusiv din punct de vedere legal, pentru cei mici.
La scurt timp după ce BuzzFeed News a scris, pe surse, că Instagram lucrează, în secret, la o versiune specială pentru copiii sub 13 ani, şeful platformei, Adam Mosseri, a ieşit public şi a confirmat informaţia.
Mosseri nu a oferit şi informaţii concrete despre ceea ce va implica Instagram pentru cei mici, limitându-se în a spune că nu există, deocamdată, un plan detaliat de acţiune.
Şeful Instagram a spus, însă, că totul pleacă de la ideea de a oferi părinţilor transparenţă şi control asupra ceea ce văd, postează şi comunică cei mici în cadrul platformei.
În cazul majorităţii aplicaţiilor, lipsite de instrumente de control parental, părinţii au doar două posibilităţi: de a lăsa sau a interzice celor mici să folosească o anumită aplicaţie sau reţea socială.
Când aplicaţia include instrumente prin care părinţii pot controla ceea ce văd şi fac copiii, şansele sunt mult mai mari ca aceştia să-i lase să folosească aplicaţia.
Acesta este şi scopul final al celor de la Instagram: să intre în viaţa oamenilor de la vârste cât mai fragede, chiar şi înainte de 13 ani, pentru a se asigura că nu pierd utilizatori dispuşi să fie activi în cadrul platformei şi, automat, să vadă reclame.
Facebook a lansat Instagram Lite în peste 170 de ţări. Ce este diferit față de prima versiune
Facebook nu este la prima tentativă de atragere a celor mici cu produse speciale.
În 2017, a lansat o versiune de Messenger pentru copii cu vârste cuprinse între 6 şi 12 ani. Aplicaţia nu a fost lipsită de probleme, precum un bug care le permitea celor mici, în ciuda promisiunilor oficiale, să intre în orice grup, inclusiv cu persoane pe care nu le cunosc.