Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, a Universității din București și posturile de radio Kiss FM, Rock FM, Magic FM și ASHA Radio, aparținând AG RADIO HOLDING – grupul radio numărul 1 din România -, au semnat un acord de parteneriat media care asigură practica profesională pentru 180 de studenți în anul 2023.
„Mulțumesc dlui Director General, AG Radio Holding, Florin Ciobîcă pentru deschiderea pe care a arătat-o din primul moment când i-am propus acest parteneriat. Mulțumiri și fostului meu student, acum prezentator de știri la Rock FM, Kristin Bucur, cel care va coordona proiectul în redacție și care a susținut de la început acordul de parteneriat. Vocea tinerilor studenți – viitori jurnaliști sau oameni de radio – se va auzi la postul ASHA FM: studenții vor asista în studio la emisiunile Kiss FM și, cu creativitatea și spontaneitatea lor, vor pune în aplicare cunoștințele teoretice din facultate în programele ASHA FM”, a declarat decanul Facultății de Jurnalism, profesorul Antonio Momoc.
În cadrul parteneriatului, AG RADIO HOLDING și FJSC vor dezvolta împreună proiectul ASHA Radio, studenții FJSC vor efectua stagii de practică în studioul ASHA și vor redacta știri și articole pentru platformele online ale stațiilor sub consilierea profesională a redactorilor de știri Kiss FM și Rock FM.
Prodecanul FJSC cu problemele studențești, lector univ. dr. Dan Podaru, va coordona din partea FJSC grupele de studenți care vor intra în practică la AG RADIO HOLDING începând din ianuarie, pe tot parcursul anului 2023.
„Este o șansă bună pentru această generație de studenți, în special pentru cei care iubesc radioul. Competițiile și festivalurile studenților FJSC, evenimentele studențești precum Serile FJSC sau Caravana FJSC vor fi povestite de ei pe ASHA Radio. Împreună, profesori din facultate și oameni de radio din Kiss FM, vom organiza pentru studenții FJSC ateliere, workshopuri și cursuri radio și împreună vom fi mai buni”, a declarat și prodecanul.
Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București și-a propus să fie terenul de pregătire în domeniul Științe ale comunicării, menit să formeze profesioniști pentru industria marcom și conceput să conlucreze cu redacțiile de știri, cu organizațiile media, cu agențiile de publicitate și relații publice, pentru a profesionaliza industriile creative și a licenția profesioniști în comunicare publică, în jurnalism și publicitate.
Viziunea FJSC este orientată către profesionalizarea presei, independența editorială, responsabilitatea și respectul față de interesul public. Etica profesională în comunicarea publică, în utilizarea noilor tehnologii, educația media și combaterea dezinformării reprezintă principiile academice și instrumentele formării profesionale prin care încurajăm o cultură politică a participării și implicării democratice.
Misiunea instituțională a FJSC este una strategică de formare a unor jurnaliști și comunicatori responsabili cu obiectivul major al protejării interesului public, al informării corecte a opiniei publice și al promovării valorilor democrației contemporane.