Tinerii din Generația Z au nevoie să lucreze de la birou cel puțin trei zile pe săptămână (Studiu)

Tinerii din Generația Z au nevoie să lucreze de la birou cel puțin trei zile pe săptămână (Studiu)
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Şapte din zece tineri ai Generaţiei Z (născuţi între 1997 şi 2010) simt nevoia să lucreze cel puţin trei zile pe săptămână de la birou pentru a fi productivi şi a colabora eficient cu echipa, reiese din rezultatele unui studiu, publicat joi,

Conform cercetării Genesis Property, 62% dintre respondenţi au declarat că lucrează deja „full time” de la birou, iar 40% au subliniat că acest mod de lucru are un impact pozitiv asupra echilibrului dintre viaţa personală şi cea profesională, dar şi asupra relaţiei cu colegii.

ADVERTISING

Biroul este mai important pentru Generaţia Z decât pentru Mileniali (persoane născute între 1981 şi 1996), care simt nevoia să lucreze din birou cel puţin trei zile pe săptămână în proporţie de 56%, în timp ce în cazul Generaţiei X (născuţi între 1965 şi 1980) ponderea ajunge la 73%. În prezent, peste jumătate (51%) dintre Mileniali şi 65% dintre angajaţii din Generaţia X lucrează în fiecare zi a săptămânii la birou.

În acelaşi timp, principalele motive pentru care angajaţii vor să lucreze cât mai mult la birou este timpul petrecut cu echipa (57%), urmat de întâlnirile în persoană cu clienţii (28%) şi obţinerea de vizibilitate pentru a spori şansele de promovare (16%).

ADVERTISING

În plus, aproximativ 27% din angajaţii din toate generaţiile spun că un mediu ideal de lucru la birou trebuie să fie ospitalier şi să ofere multe facilităţi, 21% vor spaţii de lucru creative, care să le ofere totodată şi acces la cele mai noi tehnologii, iar circa 14% dintre respondenţi vor zone de lucru de tip rezidenţial, cu o atmosferă informală, care să-i facă să se simtă ca acasă.

Sondajul Genesis Property a analizat care este părerea românilor despre revenirea la birou a fost desfăşurat în noiembrie - decembrie 2023, la nivel naţional, prin platforma iVox, pe un eşantion total de 1.208 utilizatori de internet din România. Circa 49% dintre participanţi sunt de sex feminin, iar peste 47% au un venit net mai mare de 4.000 de lei.

ADVERTISING

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇