Orban: O contestație neîntemeiată ține pe loc semnarea contractelor la Drumul Expres Craiova -Pitești. Sper să se soluționeze cât mai repede

Orban: O contestație neîntemeiată ține pe loc semnarea contractelor la Drumul Expres Craiova -Pitești. Sper să se soluționeze cât mai repede

Premierul Ludovic Orban este nemulțumit din cauză că – deși Compania de Drumuri a ales firmele lui Dorinel Umbrărescu pentru construcția a circa 63 de kilometri din Drumul Expres Craiova-Pitești – contractele nu s-au putut semna.

Orban susține că de vină e o companie din China, care a contestat ”neîntemeiat” licitații câștigate de Umbrărescu.

Totodată, prin intermediul presei, Orban a transmis Consiliului Național de Soluționare a Constastațiilor (CNSC) să soluțineze cât mai repede situația.

Drumul Expres Craiova-Pitești are o istorie destul de agitată. Inițial, ar fi trebuit să fie autostradă. Ulterior, însă, Ministerul Transporturilor a decis că va construi acolo un drum expres.

ADVERTISING

Acest drum expres va avea două benzi pe sens, la fel ca autostrada, dar nu și bandă de urgență. În plus, pe drumul expres sensurile se pot inversa, în vreme ce pe autostrada acest lucru nu este posibil.

Pentru a putea fi construit, traseul drumului a fost împărțit astfel:

- Tronsonul 1 (17,7 km) va face legătura între Craiova si limita judetelor Olt si Dolj;

- Tronsonul 2 (41 km) va pleca de la limita judetelor Olt si Dolj şi va ajunge în vestul Slatinei, la Valea Mare;

- Tronsonul 3 (31,75 km) dintre Valea Mare și Coloneștiș;

ADVERTISING

- Tronsonul 4 (31,8 km) dintre Colonesti și Oarja-Catanele.

Până acum s-au început lucările pe Tronsolul 1 (unde lucrează italienii de la Tirrena Scavi) și pe Tronsonul 2 (unde constructor este o asociere de firme ale familiei lui Dorinel Umbrărescu).

La finele lunii iunie, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, anunța că a fost ales, prin licitație, și constructorul ultimelor două tronsoane ale drumului. Era vorba tot despre firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu.

Vineri, pe 13 august, premierul Lodovic Orban a vizitat Tronsonul 1 al drumului expres. Iată, pe larg, ce a declarat presei:

ADVERTISING

”Am spus că de fiecare dată când vin în Dolj voi fi prezent ca să văd cum progresează lucrările, care este organizarea și care este ritmul de lucru.

Drumul a fost gândit odată cu investiția Ford la Craiova.

Realizarea drumului a fost cuprinsă în memorandumul semnat de Guvern cu Ford. (...)

Iată că astăzi prinde viață. Două tronsoane – adică 1 și 2 - sunt în execuție. Progresul pe Tronsonul 1 este de 13%, iar la Tronsonul 2, progresul este de peste 30%.

Mai avem 2 tronsoane: 3 și 4. Pentru ambele tronsoane, CNAIR a finalizat licitația și a desemnat câștigătorul. A fost desemnat construtorul cu cea mai bună ofertă, cu cel mai bun preț și care și-a și demonstrat capabilitatea în construcția Tronsonului 2.

Nu s-a putut semna până astăzi pentru că o companie care a participat la licitație, China Railway, a contestat. E o contestație neintemeiata si care n-are nicio bază și care sperăm să fie soluționată cât mai repede de CNSC”, a declarat Ludovic Orban.

Din punct de vedere juridic, CNSC este o entitate independentă și nu e obligată să țină cont de părerile premierului, atunci când evaluează o contestație.

Cu toate astea, întrebarea este: nu cumva premierul Orban a pus presiune pe CNSC, declarând ce părere are despre constructorul care a câștigat licitația și despre contestația firmei concurente?

Rămâne să aflăm ce va decide CNSC, în acest caz.

Citește și:

Aproape tot Drumul Expres Craiova-Pitești va fi construit de firmele familiei Umbrărescu


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇