Ministrul Transporturilor, Lucian Bode a anunțat marți, în timpul unei vizite în Olt, că societățile familiei Umbrărescu au fost selectate pentru a construi cea mai mare parte a Drumului Expres Craiova-Pitești.
Drumul Expres Craiova-Pitești are o istorie destul de agitată. Inițial, ar fi trebuit să fie autostradă. Ulterior, însă, Ministerul Transporturilor a decis că va construi un drum expres.
Acest drum expres va avea două benzi pe sens, la fel ca autostrada, dar nu și bandă de urgență. În plus, pe drumul expres sensurile se pot inversa, în vreme ce pe autostrada acest lucru nu este posibil.
Pentru a putea fi mai ușor construit, traseul care depășește cu puțin 120 de kilometri al Drumul Expres Craiova – Pitești a fost împărțit în 4 tronsoane. Iată traseul:
Tronsonul 1 (17,7 km) va face legătura între Craiova si limita judetelor Olt si Dolj;
Tronsonul 2 (41 km) va pleca de la limita judetelor Olt si Dolj i va ajunge în vestul Slatinei, la Valea Mare;
Tronsonul 3 (31,75 km) dintre Valea Mare și Coloneștiș;
Tronsonul 4 (31,8 km) dintre Colonesti și Oarja-Catanele.
Până la acest moment, lucrările au început doar pe primele 2 tronsoane. Pe primul - de la Craiova la limita județelor Olt și Dolj - lucrează italienii de la Tirenna Scavi.
Iar pe al doilea tronson, care merge până la Valea Mare, lucrează societățile fondate de omul de afaceri român Dorinel Umbrărescu. Este vorba despre o asociere formată din SA&PE Construct, UMB Spedition , Tehnostrade SRL și Consitrans.
”Am încredere că după rezolvarea problemelor pe Sectoarele 1 și 2 din cele 3 sectoare ale Tronsonului 1 (traseul a trebuit deviat din cauză că dădea într-un câmp de gaze – n.red.), nu mai avem niciun blocaj aici. Și tronsonul 1 poate intra în linie dreaptă.
Pe Tronsonul 2, mobilizarea este exemplară. O dau exemplu pe toate șantierele. (Asocierea de firme românești- n.red) are peste 600 de muncitori mobilizați. Am încredere că atât sectorul 1, cât și 2 se vor finaliza înainte de termenul contracual, care este finalul anului 2021”, a spus Bode.
Și tot ministrul Transporturilor a precizat că societățile familiei Umbrărescu au fost selectate pentru a construi și restul drumului expres, de la Valea Mare până la Pitești, în următoarele 36 de luni.
”Azi pot spune că și tronsoanele 3 și 4 au intrat în linie dreaptă. Colegii mei de la CNAIR au desemnat câștigătorul licitațiilor”, a precizat Lucian Bode.
Potrivit lui Bode, câștigător este antreprenorul care construiește Tronsonul 2 al drumului, adică societățile familiei Umbrărescu.
Merită menționat, însă, că urmează o perioadă de contestații. Și există riscul ca acestea să întârzie semnarea contractului.
Selectarea constructorului pentru tronsoanele 3 și 4 a întârziat și din cauza unor greșeli ale CNAIR. Instituția a luat o serie de măsuri înainte de a aștepta o decizie a instanței și ulterior a fost nevoită să anuleze procedurile și să le reia.