Cu ajutorul Lidl România, în lunile iunie și iulie, 5 producători români au exportat în Ungaria și Polonia afine și zmeură în valoare de aproape 1 milion de euro

Sprijină jurnalismul independent
Donează acum
Ilustratie-1-Comunicat-de-Presa-Lild-Romania-31.07

Lidl România continuă să sprijine economia românească prin susținerea producției agricole locale și în acest an, atât prin extinderea parteneriatelor cu producătorii români și creșterea cantității de fructe și legume românești din Piața Lidl, cât și prin facilitarea exporturilor către magazine Lidl din afara țării.

În lunile iunie și iulie ale acestui an, Lidl România a facilitat exporturi în valoare de aproape 1 milion de euro pentru 5 producători români de afine și zmeură. În total, 176 tone de afine și aproximativ o jumătate de tonă de zmeură produse în România au fost exportate către magazinele Lidl din Ungaria și Polonia.

ADVERTISING

Lidl România a continuat să crească și anul acesta cantitatea de fructe și legume românești la raft, așa că în luna iulie a înregistrat o prezență de 100% la o gamă variată de fructe și legume românești: căpșune, afine, zmeură, vinete, ceapă verde, dovlecei, țelină, verdețuri aromatice, cartofi și ceapă. De asemenea, în luna iulie, peste 96% din roșiile mari și peste 86% din roșiile cherry, precum și peste 90% din pepenii verzi din magazine Lidl au provenit din România. 

Lidl România și producătorii locali

În anul 2024, până la această dată, Lidl România a colaborat cu peste 450 de producători locali de fructe și legume autohtone, din toate regiunile țării și a avut un total de aproape 70.000 de tone de fructe și legume românești în Piața Lidl. 

ADVERTISING

Lidl colaborează doar cu producători locali de fructe și legume care sunt certificați Global G.A.P., un standard recunoscut la nivel global în vederea respectării unor bune practici agricole. Certificarea Global G.A.P. include o serie de indici pe care producătorii români de fructe și legume trebuie să îi urmărească pe tot lanțul de producție, de la siguranța alimentară, trasabilitate, utilizarea responsabilă a apelor și eficientizarea energiei electrice, până la asigurarea unei producții prietenoase cu mediul și folosirea în siguranță a pesticidelor. 

Ca parte a parteneriatului de lungă durată cu Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București (USAMVB), Lidl România a dezvoltat o metodă pilot de evaluare a sustenabilității și de îmbunătățire a practicilor agricole, sub forma unei liste de verificare. Prin această metodă, sunt verificate diverse aspecte pe lanțul de producție, precum utilizarea atentă a resurselor agricole de bază, printre care apă, sol, climă și biodiversitate. În funcție de rezultatele obținute în urma evaluărilor, specialiștii USAMVB oferă îndrumare de specialitate în baza programului, în vederea îmbunătățirii ariilor ce pot avea efecte negative asupra mediului înconjurător, dar și în vederea îmbunătățirii administrației fermelor. Acest demers a început cu un test, în 2022, în care Lidl, alături de specialiștii de la USAMVB, au aplicat modulul la 3 furnizori, pentru a se face eventuale modificări, și apoi a fost lansat la scară mai mare. Până la final de 2023, Lidl a aplicat această metodă de evaluare la 69 de furnizori locali de legume și fructe, iar anul acesta vor fi evaluați încă 50 de furnizori.

ADVERTISING

Românii pot afla de unde provin fructele și legumele din Lidl prin platforma #trecipeproaspăt

Pentru a informa clienții cu privire la proveniența produselor românești din Piața Lidl, Lidl România a lansat în urmă cu patru ani platforma #trecipeproaspăt. Prin intermediul acestei platforme, clienții pot acesa informații detaliate despre originea fructelor și legumelor expuse pe rafturile retailerului, inclusiv informații despre trasabilitatea acestora, certificările de calitate, precum și furnizorii locali de legume și fructe din întreaga țară și poveștile lor. 

Pentru a accesa aceste informații, clienții pot vizita surprize.lidl.ro/piatalidl pentru a afla detalii despre furnizorii Lidl sau surprize.lidl.ro/scan pentru a scana cu telefonul mobil codul QR disponibil pe lădițele de fructe și legume din Piața Lidl. Deși au trecut patru ani de la lansare, este în continuare un instrument eficient care le permite românilor să obțină informații specifice despre fiecare produs, cum ar fi tipul de soi disponibil la Lidl, specificațiile legumelor și fructelor, detalii despre procesul de cultivare și sezonul acestora, precum și proprietățile speciale ale fiecărui aliment.