DSP Bucureşti are 225 de angajaţi, iar în prezent lucrează cu persoane detaşate sau delegate din alte instituţii. De ieri s-au alăturat DSP Bucureşti 32 de medici rezidenţi
“DSP Bucureşti are un număr de 225 de angajaţi şi lucrează în prezent cu 185 de persoane detaşate sau delegate din alte instituţii la care s-au alăturat 32 medici rezidenţi din 23 septembrie, pentru operaţionalizarea Centrului de comunicare, analiză şi coordonare epidemiologică COVID-19”, precizează şefa DSP, dr. Oana Nicolescu.
Celor care se plâng că aşteaptă foarte mult pentru a primi răspuns de la DSP, medicul le cere să aibă răbdare.
“Îi rugăm să acceseze exclusiv numărul de Call Center 021-9462 şi nu pe cele aparţinând altor departamente ale instituţiei şi să vizualizeze informaţiile aflate pe site-ul instituţiei.
Ţinând cont că la numărul unic de Call Center 021-9462 s-au înregistrat şi 4.086 de apeluri în 24 de ore, iar persoane care preiau apelurile sunt în număr de circa 10/tură, se poate deduce dificultatea în preluarea apelurilor, motiv pentru care, începând din data de 23 septembrie, a fost suplimentat numărul personalului din Call Center, astfel încât să asigurăm un număr de 21 de persoane/tură.
Precizăm faptul că persoanele care apelează acest număr de telefon solicită testarea anti-covid prin intermediul SABIF, solicită rezultatul testului efectuat, informaţii despre izolare/carantinare, informaţii despre situaţia contacţilor vaccinaţi, informaţii privind deplasarea în străinătate, informaţii privind suspendarea măsurii carantinei pentru persoanele revenite în România din ţări aflate în zone cu risc epidemiologic, informaţii cu privire la situaţia copiilor, care sunt contacţii unui elev pozitiv, informaţii privind testarea în a -8-a zi etc.
Munca angajaţilor DSP este mai grea acum decât în valurile anterioare, întrucât grupul Call Center activează cu un număr mai mic de persoane, însă s-au făcut demersuri pentru detaşarea a încă 32 de medici rezidenţi, care vor trebui instruiţi pentru a putea furniza informaţii complete şi corecte.
Au fost luate măsuri pentru suplimentarea numărului de persoane detaşate/delegate şi vor exista şi alte solicitări pe măsură ce numărul cazurilor confirmate cu virusul SARS-CoV-2 va creşte”, a explicat dr. Oana Nicolescu.
Call-center-ul DSP de la Arena Naţională nu mai există
Call-center-ul DSP constituit la jumătatea lunii noiembrie a anului trecut la Arena Naţională şi care avea 272 de linii telefonice la care răspundeau echipe de voluntari de la Universitatea de Medicină şi Farmacie Carol Davila şi de la Institutul Medico-Militar din cadrul MAPN nu mai există acum.
Dr. Oana Nicolescu spune că există un centru de comunicare, analiză şi coordonare epidemiologică, ce funcţionează în prezent în mai multe locuri din Capitală.
“Centrul de comunicare, analiză şi coordonare epidemiologică COVID-19 funcţionează în prezent în două locaţii, una situată în incinta Spitalului Clinic de Psihiatrie Prof. Dr. Alexandru Obregia, în care activează astăzi un număr de aprox. 165 de persoane, şi alta într-un sediu secundar al instituţiei, în care activează un număr de aprox. 25 de persoane, cărora li se vor alătura şi cei 32 de medici rezidenţi.
În plus faţă de acestea, un grup format din circa 20 de persoane activează în Aeroportul Internaţional Henri Coandă, pentru triajul epidemiologic al pasagerilor”, precizează dr. Nicolescu.