Podul peste Dunăre de la Brăila mai rămâne în reparații cel puţin o lună. Cea mai nouă rundă de peticeli a început deja de 10 zile. Şi presupune restricţii de circulaţie.
Șoferii care trec pe podul suspendat trebuie să circule pe o singură bandă. Mai exact, sensul Tulcea-Brăila este complet închis circulației.
Acum se lucrează la remedierea problemelor de la hidroizolație, pe care tot muncitorii au deteriorat-o.
"În momentul în care au frezat, practic au deteriorat și hidroizolația, ceea ce era firesc să se întâmple, deoarece pe anumite porțiuni hidroizolația a făcut priză cu asfaltul. (...) Din discuțiile cu constructorul, acesta a spus că dorește să termine până pe 15 septembrie ambele căi de asfaltat", a declarat purtătorul de cuvânt CNAIR, Alin Şerbănescu, la Digi24.
Proiectat să aibă o durată de viaţă de 120 de ani, podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, supranumit Golden Gate-ul românesc, a fost inaugurat pe 6 iulie 2023, cu un alai de demnitari în frunte cu Klaus Iohannis.
De atunci a avut numeroase probleme, de la șuruburi nestrânse, la fisuri la structura de rezistență despre care CNAIR a spus că sunt cauzate de erori de execuție.
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila este al treilea ca mărime din Europa și una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură din România.
Podul a costat peste 500 de milioane de euro, dar nu a fost încă recepţionat de CNAIR.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spunea în aprilie că podul de la Brăila nu va fi recepționat până când neconformitățile existente nu vor fi înlăturate.