Romnav Brăila, cel mai mare operator economic care asigura traversarea Dunării cu bacurile între Brăila şi Smârdan (Tulcea), a anunţat că îşi suspendă activitatea de traversare a fluviului pe o perioadă nedeterminată.
„Vă informăm că de la 01.11.2023 trecerea cu bacul a Romnav Brăila îşi încheie activitatea pe o perioadă nedeterminată”, scrie pe contul de Facebook al Romnav Brăila.
Reprezentantul Romnav, Gheorghe Antistescu, a făcut precizarea că decizia a fost luată ca urmare a pierderilor de aproximativ 20.000 de euro înregistrate lunar, din momentul în care a fost dat în circulaţie Podul suspendat peste Dunăre.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat miercuri, la Brăila, că pe podul suspendat peste Dunăre ar trebui să se circule 24 de ore din 24, nu cu restricţii pe timpul nopţii cerute de constructor pentru a da jos macaralele, deoarece a constatat că nu se lucrează la demontarea respectivelor macarale.
"În luna iulie, când s-a dat drumul la circulaţie, şi-au luat angajamente măreţe că vor da jos macaralele, că pe parcursul nopţii vor reuşi să facă acest lucru. Din ce am văzut azi, de dimineaţă, împreună cu domnul Tudose, au reuşit să dea parţial prima macara. Domnule director (al CNAIR - n.red.), dacă vor continua aşa, aş vrea să luaţi decizia să se circule şi pe timpul nopţii.
Nu văd motivul pentru care este întreruptă circulaţia peste noapte, atâta timp cât aceste macarale nu sunt demontate. Dacă tot nu dau jos aceste macarale, atunci să se circule 24 de ore din 24. Când vor fi mobilizaţi, să vină dânşii să ceară la CNAIR că vor să lucreze ca să dea jos aceste macarale, până atunci 24 din 24", a declarat Grindeanu.
Podul peste Dunăre de la Brăila - cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră - a fost inaugurat pe 6 iulie anul acesta şi de atunci a întâmpinat diverse probleme.