Golden Gate-ul de la Brăila are iar nevoie de reparații. Grindeanu: Nu vreau să intru într-un soi de șantaj

Golden Gate-ul de la Brăila are iar nevoie de reparații. Grindeanu: Nu vreau să intru într-un soi de șantaj

Proiectat să aibă o durată de viaţă de 120 de ani, podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, supranumit Golden Gate-ul românesc, are din nou probleme.

De data aceasta, se fac reparaţii la asfalt şi oficialii anunţă „disconfort” în trafic.

Podul peste Dunăre prezintă din nou tasări pe malul din Brăila, aşa încât constructorul trebuie să facă iar reparații pe zonele deteriorate. În unele zone, au apărut denivelări destul de serioase, care măsoară și 10 centimetri. 

Este a doua oară când acest sens de mers este reasfaltat, după inaugurarea podului. Este sensul dinspre județul Tulcea spre județul Brăila. Adică pe acolo pe unde vin încărcate camioanele de la carierele de piatră din județul Tulcea, transmite ProTV.

ADVERTISING

Aceeași porțiune a fost reasfaltată în septembrie, anul trecut.

„Vor fi asfaltări punctuale pe zonele deteriorate. Practic, niște reparații. O să fie un oarecare disconfort în zona lucrărilor, dar nu se întrerupe circulația”, explică purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu, citat de Adevărul. 

Constructorul, asocierea de firme Webuild SPA și IHI Infrastructure Systems LTD, are obligația să remedieze toate denivelările apărute. 

Reacţia ministrului Grindeanu

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că podul de la Brăila nu va fi recepționat până când neconformitățile existente nu vor fi înlăturate.

„Există neconformități pe care cei care au realizat această lucrare trebuie să le îndrepte și trebuie să fie înlăturate aceste neconformități, după care vom trece recepția acestei lucrări. Până când aceste neconformități nu sunt înlăturate și lucrările în aceste zile sunt pe înlăturarea acestor neconformități, noi nu vom face recepția. Punct”, spune ministrul Transporturilor, citat de Mediafax.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

El precizează că a transmis acest lucru nu doar conducerii locale a constructorului, ci și conducerilor centrale de la Roma.

„Nu vreau să intru într-un soi de șantaj. (...) A fost terminată partea de pe Jijila, de pe malul tulcean al Dunării. În acest moment e un soi de semișantaj în care - domnule, nu vă dăm în circulație până nu ne recepționați și podul. Colegii mei nu pot recepționa o lucrare, atât timp cât există bucăți neconforme. Înțeleg că au început să îndepărteze aceste neconformități”, adaugă Grindeanu.

Un pod cu multe bube

Podul inaugurat pe 6 iulie cu un alai de demnitari în frunte cu Klaus Iohannis a avut de atunci numeroase probleme, de la șuruburi nestrânse, la fisuri la structura de rezistență despre care CNAIR a spus că sunt cauzate de erori de execuție.

ADVERTISING

De aceea, podul de la Brăila nu a fost încă recepționat CNAIR.

Între constructorul italian și Compania Naționala de Administrare a Infrastructurii Rutiere sunt aproape 80 de procese pe rol, pe tema Goden Gate-ului românesc.

Podul de peste Dunăre de la Brăila este cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇