Consiliul General le-a dat undă verde primăriilor sectoarelor 2 și 5 să se asocieze cu Ministerul Transporturilor și Consiliul Județean Ilfov și să construiască M7 – o magistrală de metrou care să aibă un capăt în Voluntari și să străbată Capitala spre sud – vest, coborând până în Bragadiru.
Proiectul nu este nou. Comisia de Urbanism a Primăriei Municipiului București (PMB) a dat, încă din 2011 – deci în urmă cu 14 ani – un aviz de principiu pentru Magistrala 7 Bragadiru – Voluntari.
Era în plan, atunci, o linie de 25 de km, cu 30 de stații pe direcția: Bragadiru Centru – Șos. Alexandriei – Șoseaua de Centură – Cartierul Independenței – Intersecția Șoselei Alexandria cu Strada Antiaeriană – Piața Rahova – Piața Regina Maria – Piața Unirii – Strada Mântuleasa – Calea Moșilor – Piața Obor – intersecțiile Șoselei Colentina cu Doamna Ghica, cu Șoseaua Andronache și cu Șoseaua Fundeni - Dragonul Roșu - Metro Colentina – Voluntari.
Proiectul M7 figurează în mai multe documente, printre care Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) și Strategia de dezvoltare a metroului 2016 – 2030, întocmită de Metrorex.
Doar că nimeni nu s-a apucat serios de acest proiect.
Inițial, prioritară a fost finalizarea primului tronson din M5: Eroilor – Râul Doamnei. Ulterior, a devenit prioritară M6, care să facă legătura între stația 1 Mai de pe M4 și Aeroportul Henri Coandă.
Când era Cătălin Drulă (USR) ministru al Transporturilor, a decis să schimbe prioritățile și să pună pe primul loc continuarea M5, de la Eroilor 2 până în Pantelimon. În acest fel, metroul ar fi deservit o zonă mult mai aglomerată decât cea în care ar fi ajuns trenul subteran pe traseul M6. În plus, prin continuarea M5, Drulă sprijinea dezvoltarea unui sector condus, la acea vreme, de un primar USR (Radu Mihaiu – n.red.).
Drulă a fost ministru pentru scurt timp. Iar după demisia sa, prioritate a redevenit M6, la care au și început săpăturile.
Acum, primăriile sectoarelor 2 și 5 se vor asocia cu Consiliul Județean Ilfov și Ministerul Transporturilor pentru a încerca să construiască această nouă magistrală numită M7.
Partenerii în proiect menționează că trebuie să ia totul de la zero și să:
- constituie obiectivul de investiții
- obțină finanțare
- execute lucrările
- predea obiectivul către Metrorex, ca să fie pusă în circulație
Proiectul de asociere căruia Consiliul General i-a dat undă verde cu 38 de voturi pentru și 2 abțineri nu menționează niciun orizont de timp pentru niciunul dintre aceste obiective.