Noul pasaj peste calea ferată de pe centura Aradului, proiect început în 2012 şi care trebuia finalizat în 2013, a fost deschis traficului joi, fără vreo tăiere de panglică şi fără ca evenimentul să fie anunţat.
Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara a anunţat, joi după-amiază, că a fost deschisă circulaţia pe pasaj, spre bucuria şoferilor care nu mai aşteaptă zeci de minute în coloană la barieră.
Tot azi şi cu mare tam-tam am aflat că se poate merge de la Târgu Mureș la Cluj doar pe autostradă. S-a deschis circulația pe veriga lipsă a Autostrăzii Transilvania, cu un record național (Video)
"Lucrările pentru finalizarea pasajului vor continua în prima parte a anului viitor fără a afecta traficul. Contractul pentru restul de execuţie la acest obiectiv a fost demarat în luna iulie 2022, antreprenorul lucrării fiind SPIC SRL.
Pasajul are o lungime de 722 de metri, cu tot cu rampele de acces, şi o lăţime a părţii carosabile de 7 metri. Valoarea contractului este de 37.064.924 lei inclusiv TVA", a transmis DRDP.
Pentru finalizarea acestui pasaj peste calea ferată au fost acordate nenumărate termene în ultimul deceniu şi au fost schimbaţi inclusiv constructorii.
Început în 2012, proiectul trebuia încheiat în 2013, însă nu au mai fost alocate fonduri guvernamentale, iar lucrările au fost sistate imediat ce au început.
În anul 2017, s-a reluat licitaţia de atribuire a lucrărilor, iar şantierul a fost redeschis în toamna anului 2018.
Totuşi, s-a lucrat doar câteva luni, pentru că în 2019 muncitorii s-au izbit de refuzul unor proprietari ai terenurilor din apropiere de a permite relocarea reţelelor de electricitate.
Fără front de lucru, firma s-a retras de pe şantier, după ce a realizat sub 20% din lucrările contractate, în condiţiile în care ar fi trebuit să deschidă traficul în februarie 2020.
În 12 mai 2022, DRDP Timişoara anunţase că a semnat contractul cu o altă firmă pentru reluarea lucrărilor. Atunci se precizase că termenul de finalizare a proiectului este de 12 luni, însă şi în cazul acestui contract au avut loc mai multe amânări pentru încheierea lucrărilor. Ultimul termen acceptat de autorităţi a fost 22 noiembrie, care a fost depăşit.
Întârzierea acestui proiect a fost una dintre cele mai mari nerealizări în Arad, îndelung comentată de localnici şi de politicieni.