33 de kilometri trebuiau să fie gata anul acesta pe Autostrada A0 Sud, însă turcii de la Alsim Alarko pot finaliza doar vreo 10 km între DN5 şi DN6, susţine Asociaţia Pro Infrastructură.
”Baclavale da, autostradă ba.
Din cei 33 de kilometri scadenţi anul acesta pe Autostrada A0 Sud, turcii de la Alsim Alarko ne servesc doar vreo 10 km amărâţi între DN5 şi DN6. Restul în 2024.
Cele două contracte de pe loturile 1 (16,93 km între A2/Cernica şi Jilava) şi 2 (16,30 km între Jilava şi Bragadiru/DN6) ale A0Sud au fost semnate în 26.08.2019 şi 09.03.2019, cu 12 luni de proiectare şi 30 de execuţie fiecare”, amintesc reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
Pe hârtie, pentru aceste segmente de drum, termenele iniţiale au fost septembrie, respectiv mai 2023.
”Chiar dacă antreprenorul a primit, justificat, mici extensii de timp, merită cu prisosinţă nişte penalităţi, deoarece le va depăşi cu vreo 9 luni pe ambele tronsoane.
Deşi încă din 2021 atât turcii, cât şi autorităţile române ne-au promis că în decembrie 2022 circulăm pe sectorul dintre DN5 şi DN6, adică aproximativ 10 kilometri din cei 16,3 ai lotului 2, abia în decembrie anul acesta minunea va deveni realitate. Deci o inaugurare parţială chinuită cu 12 luni întârziere faţă de promisiunea iniţială şi cu vreo 6 luni peste termenul contractual actualizat”, a mai transmis organizaţia.
Pe ceilalţi 6 kilometri ai tronsonului 2 se va lucra şi în 2024 şi se vor putea folosi doar după ce va fi gata bucata până în nodul A0-DN4: cel mai devreme în primăvara lui 2024.
”Iar la Autostrada A2 ajungem cândva după, sperăm în vară, nu mai târziu de iulie, într-un scenariu optimist-realist. Solicităm constructorului şi oficialilor CNAIR să facă toate demersurile pentru a mai drege busuiocul şi a da în folosinţă cei 33,23 kilometri din A0 Sud etapizat: DN6-DN5 în decembrie 2023, DN5-DN4 în martie-aprilie 2024 şi DN4-A2 cel mai târziu în iulie”, a mai transmis organizaţia.
Potrivit acesteia, ”întârzierea de 6-9 luni faţă de termenele contractuale şi peste un an faţă de promisiunile fanteziste ale «directorului general» CNAIR Pistol şi ale «ministrului» Grindeanu este inacceptabilă”.
În septembrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spunea că este fezabil ca în vara anului 2024 să se poată circula de la Piteşti până la Constanţa doar pe autostradă, menţionând că asta înseamnă să fie gata toate cele trei loturi de pe A0 Sud şi să nu se mai intre în Bucureşti.