Emil Boc a anunţat că a suspendat licitația pentru metroul din Cluj, pentru că trei mari constructori au cerut actualizarea costurilor.
Contractul a fost estimat inițial la 1,3 miliarde de euro şi termenul limită pentru depunerea ofertelor a expirat luni, la ora 15:00, relatează Economedia.
Metroul din Cluj va avea 21 de kilometri şi 19 stații.
Decizia de suspendare a licitației a fost luată după consultarea Ministerului Transporturilor, pentru că proiectul e parțial finanțat prin PNRR:
,,După consultarea cu ministrul Transporturilor am luat decizia de a suspenda temporar procedura de achiziție până actualizăm indicatorii tehnico-economici ai investiției.
Această operațiune este necesară pentru a actualiza costul de realizare a metroului având în vedere că în ultimele luni prețurile au crescut în ritm accelerat. Se pune întrebarea de ce astăzi, pentru că pe parcursul ultimelor patru zile am primit trei scrisori, dar nu pot să le prezint până la sfârșitul licitației, scrisori de la trei firme care au realizat 19 linii de metrou pe patru continente și care ne-au informat că ar fi dorit să participe, dar din nefericire din cauza prețului aprobat anul trecut și a prețurilor din prezent nu pot participa.
În această situație puteam să anulăm licitația, asta însemna șase luni de zile sau să suspendăm temporar până când, în Guvern, se actualizează indicatorii.
Am primit acceptul ministrului Transporturilor pentru această procedură.
În perioada imediat următoare vom stabili valoarea exactă de piață, urmând ca imediat după aceea firmele să poată depună ofertele. Decizia este una benefică, se menține în planul de realizare prin PNRR”, susţine Emil Boc.
Drulă are altă versiune
Dar de cu totul altă părere este şeful USR, Cătălin Drulă, care a fost ministrul Transporturilor în 2021.
El îi acuză pe Boc și pe Sorin Grindeanu (actualul ministru al Transporturilor) de incompetență.
Drulă susține că indicatorii economici fuseseră aprobați de Grindeanu și îl acuză pe ministru că a blocat și metroul M4 Sud (Gara de Nord-Gara Progresu) din București.
Iată postarea pe Facebook a lui Cătălin Drulă:
"4 pași simpli ca să înțelegi cât de incompetenți la infrastructură sunt Boc și Grindeanu
Pasul 1. Boc tocmai a suspendat licitația pentru metroul de la Cluj (proiect PNRR) pentru ca Grindeanu să actualizeze indicatorii tehnico-economici ai proiectului. Indicatori pe care tot Grindeanu îi aprobase acum 8 luni în Guvern și cu care Boc se lăuda atunci.
Pasul 2. Grindeanu a blocat celălalt mare proiect de metrou din PNRR, metroul M4 Sud (Gara de Nord-Gara Progresu) din București. N-a reușit (nici nu s-a străduit) să obțină avizele, acordul de mediu, să aprobe studiul de fezabilitate și să lanseze licitația de lucrări.
Pasul 3. Jalonul de contractare a 50% din proiectele de metrou din PNRR până la finele lui 2022 va fi ratat. Asta înseamnă risc de pierdere de bani din PNRR.
Pasul 4. Boc și Grindeanu nu au reușit să aprobe nici indicatorii tehnico-economici ai Centurii Metropolitane Cluj. Știți care, proiectul despre care țipa Boc că nu e în PNRR, cel pentru care am gândit finanțare din fondurile structurale de Transport 2022-2030".