Metroul din Cluj se va întinde pe un traseu de 21 de kilometri şi va avea 19 staţii. Lucrările de bază pentru primele 9 staţii ar trebui încheiate până în 2026.
Ieri s-a semnat protocolul de colaborare pentru construcţie, a anunţat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
„Am semnat astăzi protocolul de colaborare pentru construcţia metroului de la Cluj-Napoca şi Floreşti. Traseul va avea 21 de km, cu 19 staţii. Din estimările preliminare va transporta până la 164.000 de călători pe zi în anul 2030”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
El a subliniat că MT va finanţa acest obiectiv prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, iar valoarea totală estimată este de două miliarde de euro.
Primăriile Cluj-Napoca şi Floreşti se vor ocupa de licitaţia pentru proiectarea şi execuţia acestui proiect, dar şi de implementarea contractului, a precizat ministrul, adăugând că lucrările de bază pentru primele 9 staţii trebuie încheiate până în anul 2026.
La finele anului trecut, MT a anunţat aprobarea de către Executiv a indicatorilor tehnico-economici pentru Magistrala I de metrou Cluj, valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) fiind de aproape 10,113 miliarde de lei.
Prin obiectivul de investiţii „Tren metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj” se are în vedere construcţia unei linii de metrou uşor, cu o lungime 21,03 km, cu 19 staţii subterane şi un depou suprateran.
Amplasamentul este în Cluj-Napoca şi comuna Floreşti.