Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) cere demisia de onoare a ministrului Antreprenoriatului şi Turismului Daniel Cadariu, precizând că e nevoie de o schimbare urgentă la conducerea instituției, care a ratat până acum toate obiectivele majore asumate la începutul mandatului.
”I-am oferit un răgaz suplimentar pentru a vedea, într-un final, vreo urmă de concretizare a tuturor promisiunilor făcute, încă de la preluarea mandatului, reprezentanţilor industriei de turism şi HORECA, ce-i drept, într-o manieră mult mai abilă şi convingătoare decât predecesorii săi.
Cu toată aprecierea pentru deschiderea la dialog şi abilităţile de comunicare ale d-lui ministru Cadariu, nu putem, totuşi, să nu avem nicio reacţie când, 9 luni mai târziu, nimic din cele discutate nu s-a pus în practică”, arată ANAT.
Ministrul a constituit grupuri de lucru cu reprezentanţi din toate domeniile din subordine, a mers în turnee prin ţară, pentru ca în final să se stingă, ”lăsând în loc mulţi secretari de stat, fără expertiză în turism, care nu au resursele necesare să finalizeze teme atât de dificile cum sunt cele generate de pandemie, conflictul militar sau criza energetică”.
Reprezentanţii agenţiilor de turism prezintă şi opinia asupra mandatului ministrului din perspectiva realizărilor.
”Deşi ANAT, împreună cu celelalte asociaţii şi patronate din domeniu, au iniţiat discuţii şi întâlniri pe tema lansării schemei Horeca2 încă de la începutul anului, arătând cu cifre concrete necesitatea reluării acestei scheme de ajutor pentru IMM-uri, am fost duşi cu vorba timp de 9 luni, până când a trecut termenul de 30 iunie 2022, dată la care Cadrul temporar privind ajutoarele de stat acordate în contextul pandemiei de Covid-19 a expirat, făcând imposibilă finanţarea schemei din fondurile europene dedicate acestui program”, arată ANAT.
Referitor la târgurile de turism, ANAT consideră că ministerul nu a reuşit încă să găsească o cale de înţelegere cu Consiliul Concurenţei, astfel încât agenţiile care promovează România să poată să participe gratuit în standul naţional al României de la târgurile internaţionale sub sigla proprie, obligându-le să participe sub umbrela asociaţiilor din care fac parte.
”Litoralul românesc. Vara 2022 a fost marcată de campaniile negative duse împotriva litoralului românesc, ceea ce a dus la scăderi semnificative ale vânzărilor pentru turismul intern şi cu precădere pentru litoral. Deşi am solicitat sprijin şi ieşiri publice ale d-lui ministru, domnia sa nu a considerat că este o problemă suficient de importantă încât să întreprindă vreo acţiune de sprijin”, mai precizează ANAT.