Traficul site-urilor de știri din Australia a scăzut cu 13%, după ce Facebook le-a blocat conținutul

Traficul site-urilor de știri din Australia a scăzut cu 13%, după ce Facebook le-a blocat conținutul

Traficul site-urilor de știri din Australia a scăzut cu aproximativ 13%, după ce Facebook a blocat toate fluxurile de știri și informații locale.

Datele companiei de analiză Chartbeat din New York au arătat că, deși s-a înregistrat o creștere a traficului pe site-uri de știri venit din Google, aceasta a fost depășită de scăderea semnificativă a traficului de pe Facebook, informează Reuters.

2021 vine cu discounturi de până la 50% la principalele categorii de produse și servicii de care afacerea ta are nevoie. Obține oferta AICI!

„Din păcate, dispariția știrilor de pe Facebook a avut ca rezultat o scădere foarte mare a traficului site-urilor”, a spus un purtător de cuvânt al Chartbeat.

Datele Chartbeat au comparat traficul intern și cel extern de la aproximativ 250 de site-uri australiene de știri începând de miercuri, înainte de interdicția Facebook, până joi.

Facebook a interzis utilizatorilor săi să partajeze sau să citească știri de la publicațiile locale australiene pe platforma sa, în semn de protest față de o lege care va intra în vigoare și care va forța atât Facebook, cât și gigantul motorului de căutare Google să plătească publicațiilor media pentru conținut.

Google și Facebook au militat împreună împotriva acestei legi, care se așteaptă să fie adoptată de Parlament în câteva zile, și ambele au amenințat că își vor anula serviciile din Australia. Cu toate acestea, Google a încheiat zilele trecute acorduri comerciale cu mai mulți cu producătorii de știri.

Traficul total către site-urile de știri australiene de pe diferite platforme utilizate în afara țării a scăzut cu aproximativ 30%, arată datele Chartbeat.

Compania de analiză a spus că procentul de trafic din Australia către site-urile de știri din Google a crescut de la aproximativ 26% în ziua precedentă interdicției la aproximativ 34% după aceea, în timp ce traficul de pe Facebook a scăzut de la 21% la aproximativ 2%.

Datele Chartbeat au constatat, de asemenea, că procentul de trafic către site-urile de știri care vin de pe Facebook din afara Australiei a scăzut de la aproximativ 30% la aproximativ 4%, în timp ce din Google a crescut de la aproximativ 38% la 52%.

Purtătorul de cuvânt al Chartbeat a declarat că cititorii străini ai site-urilor de știri australiene sunt în mare parte veniți de pe Facebook.

Un studiu al Universității din Canberra din 2020 a constatat că 21% dintre australieni folosesc rețelele sociale ca sursă principală de știri și 39% din populație folosește Facebook pentru a citi știri.

Citeşte articolele zilei pe SpotMedia.ro