WhatsApp Shopping. Facebook a găsit, până la urmă, o cale de monetizare a WhatsApp, care constă în comanda de produse direct din ferestrele de chat.
Companiile vor putea vinde produse direct în WhatsApp, aşa cum o pot face deja în Facebook şi Instagram, a anunţat compania americană, care nu a oferit multe alte informaţii în afara unui scurt clip video.
Cum funcţionează WhatsApp Shopping
Totul începe cu un mesaj trimis de utilizator magazinului din care vrea să facă achiziţia, în care întreabă despre tipul de produs pe care vrea să-l cumpere. Compania răspunde cu un catalog ce cuprinde produsele care corespund.
Utilizatorul poate adresa şi alte întrebări legate de produsele care-l interesează, înainte de a face achiziţia, iar magazinul va trebui să folosească, cel mai probabil, un bot pregătit să ofere răspunsuri la toate întrebările.
Când s-a hotărât, utilizatorul poate face achiziţia direct din fereastra de chat în care a vorbit cu bot-ul magazinului. Aproape sigur operatorul de plăţi va fi Facebook Pay, deşi compania americană nu a oferit această informaţie.
Pentru Facebook, apariţia funcţiei WhatsApp Shopping, pentru care nu a anunţat o dată exactă de lansare, este un pas firesc, după ce a făcut acelaşi lucru şi în cazul celorlalte două reţele sociale ale companiei.
Pentru utilizatori WhatsApp Shopping ar putea reprezenta o metodă rapidă de a face cumpărături online, dar ar putea să însemne şi că vor primi pe viitor mesaje comerciale pe chat de la companiile cu care au luat legătura.