Dialog halucinant la 112 între doi părinți disperați și o operatoare: În loc de ajutor, au primit reproșuri

Dialog halucinant la 112 între doi părinți disperați și o operatoare: În loc de ajutor, au primit reproșuri

Dialog halucinant la 112 între doi părinți disperați din Cluj și un operator care a refuzat să trimită o ambulanță. În loc de ajutor, au primit reproșuri.

Totul s-a petrecut în noiembrie 2020, când tatăl unei fetițe de un an și 9 luni (la acea vreme – n.red.) a sunat la 112, pentru că micuța sângera când urina. Operatoarea care a răspuns la telefon i-a spus că există medic de familie și să sune la el, nu la urgențe.

Între timp, bărbatul a făcut o cerere la STS și a obținut înregistrarea convorbirii telefonice. Acum, a făcut-o publică.

  • Tatăl fetiţei: Alo, sărut mâna, fetiţa urinează şi când urinează are sânge.
  • Operator ambulanță: Medicul de familie, domnu’.
  • Tatăl fetiţei: La ora asta nu am medic de familie.
  • Operator ambulanță: Păi aveați până acuma.
  • Tatăl fetiței: Acum jumătate de oră am sosit acasă.
  • Operator ambulanță: Și mama?
  • Tatăl fetiței: Păi suntem cu doi copii, avem gemeni.
  • Operator ambulanță: Da, și? (...) No şi acuma ce să vă facă ambulanța pentru asta, nu vă supăraţi? E opărită?
  • Tatăl fetiței: Nu e opărită.
ADVERTISING

Apoi, operatoarea de la ambulanță o cere la telefon pe mama copilului.

  • Mama fetiţei: Am observat când urinează că plânge. Am schimbat-o de pampers, am șters-o şi a curs sânge. Normal că dacă observam mai repede o duceam la medicul de familie.

Între timp, cât femeia dădea explicații disperată, operatoarea 112 spunea doar ”mhm”, apoi a întrebat din nou: ”Păi și ambulanța ce poate să vă facă doamnă?”.

Mama a replicat că o analiză la sânge sau niște teste. Operatoarea i-a răspuns imediat: ”Dar o puteți duce dvs. doamnă la Urgențe”.

Tatăl a vrut să intervină din nou la telefon, dar femeia s-a enervat: ”Lăsați telefonul la doamnă, nu mai schimbați telefonul între voi!”.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe
  • Tatăl fetiţei: Nu, doamnă. Rămâne la mine telefonul. Doamna scumpă, am căutat jumătate de oră maşină să merg la urgență, pentru că știu că ambulanțele sunt pentru urgență-urgență.
  • Operatoarea: Și asta NU este urgență.
  • Tatăl fetiței: Nu e urgenţă? (...) Dacă fata îmi păţeşte ceva, dvs. răspundeţi.
  • Operator ambulanță: Eu nu răspund deloc. E copilul dumitale, nu trebuia să laşi să se ajungă până aici. Nu răspund eu deloc. Înseamnă că nu te-ai uitat foarte des la ea, foarte simplu. Eu nu răspund de ea, răspunzi dumneata şi nevasta dumitale, că sunt ai voștri copiii, nu sunt ai mei. Eu pe ai mei mi i-am crescut.
ADVERTISING

Mama a spus apoi la telefon că operatoarea e obligată să trimită o ambulanță, dar replica a venit imediat:

”Eu sunt obligată pe urgenţă. Ce mă înveţi tu pe mine? Tu să îţi vezi de copil mai bine. Răspunzi, că e al tău. Bine, la revedere”.

Apoi, femeia a închis telefonul.

Înregistrare HALUCINANTĂ la 112. O familie decentă din Aghireșu a cerut sprijin pentru unul dintre gemeni. Medicul...

Posted by INFO Huedin on Sunday, February 14, 2021

Puteți asculta întreaga înregistrare audio aici.

În acest caz a fost deschisă o anchetă.

”La ora aceasta este o anchetă în curs. Comunicarea cu pacienţii trebuie să fie pe prim plan. Este un loc stresant, unde este agitaţie de multe ori, şi vedem rezultatele anchetei. Din punctul meu de vedere, trebuia o comunicare mult mult mai bună cu pacientul respectiv”, a transmis conducerea Serviciului de Ambulanţă Cluj, citată de Adevărul.

Reacția DSU

Și Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU) a intervenit în acest caz. DSU a cerut începerea unei anchete disicplinare față de opratoare și transmite că se delimitează de un ”astfel de comportament”.

”Ca urmare a informațiilor apărute în spațiul public, care vizează o înregistrare dintre aparținătorul unei fetițe și un operator al Serviciului de Ambulanță Cluj, prin apel la numărul unic de urgență 112, pentru corecta informare a opiniei publice precizăm că Departamentul pentru Situații de Urgență s-a sesizat cu privire la această speță și a solicitat declanșarea unei anchete disciplinare împotriva operatorului SAJ Cluj.

Totodată, conform celor sesizate, precizăm că ne delimităm categoric de un astfel de comportament total neprofesionist și nu vom admite ca astfel de situații să fie tolerate, acestea îngreunând scopul comun al tuturor serviciilor de urgență de a răspunde prompt și eficient cetățenilor care solicită ajutorul prin apel la numărul unic de urgență 112”, a precizat DSU.

Precizare de presăCa urmare a informațiilor apărute în spațiul public, care vizează o înregistrare dintre...

Posted by Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă on Tuesday, February 16, 2021

Citește articolele zilei pe SpotMedia.ro:

A.D.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇