Autoritățile din Italia au amendat compania Shein cu 1 milion de euro pentru afirmații „înșelătoare sau omisive” privind impactul asupra mediului al produselor sale.
Este a doua sancțiune majoră pentru gigantul chinez de fast fashion, după o amendă de 40 de milioane de euro aplicată în iulie de autoritatea din Franța.
Autoritatea italiană pentru concurență (AGCM) a concluzionat că mesajele privind sustenabilitatea și responsabilitatea socială de pe site-ul Shein erau, în unele cazuri, „vagi, generice și/sau excesiv de entuziaste”, iar în altele „înșelătoare sau omisive”, scrie The Guardian.
Produse ieftine, dar cu preț de mediu
Shein este cunoscută pentru ofertele sale extreme - rochii din poliester cu prețuri de doar 2 euro - dar acest model de business a fost criticat pentru contribuția la poluarea cu plastic, cauzată de supraoferta de haine sintetice.
Retailerul își promovează inițiativa „evoluSHEIN” în jurul a trei piloni: „Empowerment echitabil (Oameni), Reziliență colectivă (Planetă) și Inovație fără risipă (Proces)”. Însă AGCM afirmă că Shein a adoptat o strategie de comunicare înșelătoare privind impactul real asupra mediului al produselor.
Potrivit AGCM, promisiunile privind circularitatea și reciclarea produselor „s-au dovedit fie false, fie cel puțin confuze”.
Colecția „sustenabilă” nu este ce pare
Autoritatea subliniază că afirmațiile conform cărora produsele din colecția „evoluSHEIN by Design” ar fi complet sustenabile și reciclabile sunt „exagerate” și induc în eroare consumatorii, având în vedere fibrele utilizate și limitările actuale ale sistemelor de reciclare.
Amenda a fost aplicată companiei Infinite Styles Services Co Ltd, cu sediul în Dublin, care gestionează site-ul Shein în Europa. Retailerul a transmis că a cooperat pe deplin cu autoritatea italiană și că a luat măsuri rapide pentru a remedia problemele.
„Ne-am consolidat procedurile interne de verificare și am îmbunătățit site-ul pentru ca toate afirmațiile ecologice să fie clare, specifice și conforme cu reglementările”, a precizat Shein într-o declarație.
Franța a penalizat Shein cu 40 de milioane de euro
Această sancțiune vine la scurt timp după ce autoritatea din Franța a amendat Shein cu 40 de milioane de euro pentru „practici comerciale înșelătoare”, după ce compania nu a putut justifica reducerile și afirmațiile ecologice promovate pe site.
În plus, comisarul european pentru justiție, Michael McGrath, s-a declarat recent șocat de toxicitatea și pericolele prezentate de unele produse vândute de Shein și competitorul său Temu.