ANAF operaţionalizează de luni Registrul central electronic pentru conturi bancare şi de plăţi prin care va avea asigurat acces direct la conturile persoanelor fizice şi firmelor, măsura având ca scop combaterea spălării banilor.
Instituţiile de credit, instituţiile de plată şi instituţiile emitente de monedă electronică vor fi obligate să transmită organului fiscal central lista persoanelor fizice şi a firmelor care au deschise conturi, incluzând identitatea persoanelor şi numărul IBAN, odată cu operaţionalizarea Registrului central electronic pentru conturi bancare şi de plăţi.
Informaţiile cerute trebuie transmise în termen de 10 zile de la data operaţionalizării.
Înfiinţarea Registrului central electronic permite identificarea, în timp util, a tuturor persoanelor fizice sau juridice care deţin sau controlează conturi de plăti şi conturi bancare identificate prin IBAN, precum şi casete de siguranţă deţinute de o instituţie de credit pe teritoriul României, şi asigură accesul direct şi imediat al Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor şi al autorităţilor competenţe naţionale.