Tarom, CFR Marfă, dar și Metrorex, companii din subordinea Ministerului Transporturilor nu stau deloc bine, lasă să se înțeleagă ministrul Sorin Grindeanu.
Dacă TAROM nu va respecta planul de restructurare agreat cu Comisia Europeană – plan care implică restructurări de personal astfel încât să se ajungă la schimbarea raportului dintre personalul navigant şi restul salariaţilor – va avea soarta celorlalţi operatori aerieni de stat din Europa de Est.
„Ceea ce ştiu, legat de TAROM, este următorul lucru: că nu e într-o situaţie simplă, că situaţia asta nu e de acum, ci vine din spate, că are un plan de restructurare acceptat de Comisia Europeană pe care va trebui să-l urmeze. Dacă nu-l urmează, TAROM, din păcate, va avea soarta fostelor companii aviatice din estul Europei”, a afirmat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, sâmbătă după amiază, la Digi 24.
El a spus că inclusiv în iunie, Tarom trebuie să facă restructurări pentru a ajunge la o proporție 90% personal navigant și 10% personal suport, iar mentenanța să fie externalizată.
„Dacă nu se va ajunge acolo, situaţia nu va fi una simplă. E un tic-tac, atât la TAROM, cât şi la CFR Marfă”, a mai spus ministrul.
El a afirmat și că „a găsit” în companiile din minister membri de partid şi susține că a început un proces de selecţie prin firme de recrutare la toate companiile din subordinea Ministerului Transporturilor.
De asemenea, în ce privește Metrorex, Sorin Grindeanu spune că este sceptic că societatea va putea implementa proiectele pentru care sunt alocați bani în PNRR, deoarece aici există „un cumul de probleme”.
Grindeanu pare că nu intenționează să ia măsuri pentru ca banii să ajungă totuși în dezvoltarea metroului bucureștean, ci vrea ca anul viitor, la rediscutarea PNRR, să încerce să redirecționeze banii pentru metrou la alte proiecte de cale ferată.
„(...) ştiţi ce mă deranjează pe mine cel mai mult? Ritmul în care se implementează proiectele, unele dintre ele pe bani europeni, altele pe finanţări japoneze, ritmul în care se implementează aceste proiecte la metrou. În acest moment sunt pesimist vizavi de PNRR pe zona de metrou că se poate realiza. (...) Voi încerca (...) să schimbăm această chestiune de pe metrou, poate pe calea ferată, ca să nu pierdem banii”, a spus ministrul Transporturilor.
În ceea ce priveşte proiectului metroului de la Cluj Napoca, ministrul a arătat că discută „aproape săptămânal” cu primarul Emil Boc şi că licitaţia pentru acel proiect este în desfăşurate. „Ceea ce credeau puţini că se poate întâmpla se va întâmpla”, a conchis Grindeanu.