Creșterea rapidă sau lentă a afacerii?

Creșterea rapidă sau lentă a afacerii?

Alegerea între o creștere rapidă și una lentă a businessului este mult mai strategică decât pare. Este o reală provocare pentru un antreprenor să reziste tentației de a alege o creștere rapidă, acolo unde ea nu este potrivită, doar din dorința de a atinge cât mai curând succesul. Ambele abordări au avantaje și dezavantaje, însă esențială rămâne evaluarea întregului context.  

Iată ce aspecte ar trebui luate în considerare înainte de a alege o abordare sau alta: 

Avantajele unei creșteri rapide a afacerii sunt ușor de intuit, în special cele reprezentate de potențialul de a atinge niveluri mari de profitabilitate într-un timp scurt și de a atrage investitori și finanțare externă mult mai ușor. 

ADVERTISING

Un avantaj major, însă, poate fi reprezentat de oportunitatea de a dobândi o cotă mai mare de piață, devenind, astfel, un jucător important în industrie - însă acesta există doar acolo unde businessul creează, practic, piața. 

Pe de altă parte, o creștere rapidă implică o presiune crescută asupra resurselor și asupra echipei, care va trebui să depună eforturi tot mai mari pentru a putea ține pasul. Viteza crescută amplifică și riscul de a face alegeri pripite sau de a ignora anumite semnale de alarmă. 

ADVERTISING

Există situații în care configurația unei afaceri, adică modelul după care a fost inițial gândită, necesită o actualizare sau o transformare. Într-un astfel de caz, posibilele soluții pentru remodelarea afacerii  trebuie să fie atent analizate, pentru a o alege pe cea mai potrivită, iar profesioniștii specializați în astfel de produse și strategii, cum sunt cei de la Arggo, vă vor putea consilia în cel mai bun mod posibil. 

Această nevoie poate apărea în special în contextul unei creșteri rapide, pentru că aceasta prezintă o mai mare vulnerabilitate la schimbări bruște sau concurența agresivă. După regândirea strategiei de business, veți putea schimba direcția spre o creștere lentă, care permite o dezvoltare treptată, sustenabilă, cu o alocare mult mai chibzuită a resurselor. Ritmul lent permite, de asemenea, învățarea din experiență, lăsând echipei mai mult spațiu pentru explorarea creativității și identificarea unor soluții ingenioase, ce ar putea conduce, în cele din urmă, la un nivel de creștere comparabil cu cel al unei afaceri care nu a făcut compromisul unui ritm lent. 

ADVERTISING

Nici această abordare nu este, firește, una perfectă. Riscul cel mai mare este de a vă confrunta cu o concurență puternică, agresivă și mult mai dotată în materie de resurse, ce ar putea lua avânt, acaparându-vă cota de piață înainte de a avea o șansă reală la consolidarea afacerii. În plus, există oportunități pe care le veți rata, pentru că afacerea nu va fi imediat profitabilă sau va genera venituri mai mici în etapele inițiale, limitându-vă, astfel, capacitatea de a face investiții semnificative în dezvoltare. 

Decizia, în cele din urmă, depinde de obiectivele pe termen lung și de resursele disponibile. Majoritatea businessurilor aleg o abordare mixtă, în care încep cu o creștere lentă, pentru consolidarea poziției, după care accelerează ritmul, pe măsură ce o astfel de creștere devine sustenabilă. În definitiv, adaptabilitatea și capacitatea de a învăța din experiență sunt cheia succesului pe termen lung, indiferent de ritmul de creștere ales.