BMW a criticat dur, joi, guvernul german și Uniunea Europeană într-o mișcare neobișnuită.
Milan Nedeljković, membru în consiliul de administrație al gigantului auto german, spune că lumea afacerilor se confruntă „din ce în ce mai mult cu schimbări legislative pe termen scurt și cu o birocrație în creștere”, care împiedică investițiile.
În ceea ce privește infrastructura, Germania rămâne în urmă la nivel internațional, a mai spus el, citat de agenţia de presă DPA.
"Rutele de transport nefiabile, costurile mari ale energiei, precum și acoperirea necorespunzătoare a rețelei (electrice - n.red.) nu sunt acceptabile pentru o zonă industrială modernă”, a adăugat Nedeljković.
Germania și Europa trebuie să se asigure că nu rămân în urmă ca hub industrial, aflat în concurență cu alte regiuni economice, a îndemnat oficialul BMW.
În doi ani, BMW intenționează să introducă pe piață o generație fundamental nouă de mașini electrice, cu autonomie și viteză de încărcare cu 30% mai mari.
Nedeljković a fost, joi, la inaugurarea producției de baterii pentru aceste maşini, la o nouă fabrică din Parsdorf, unde s-au investit 170 de milioane de euro.
Fabrica poate produce 1 milion de baterii pe an, care se așteaptă să fie utilizate în modelele New Class începând cu 2025.
Obiectivul BMW pe termen lung este o baterie complet reciclabilă, care este necesară din punct de vedere economic, având în vedere materiile prime scumpe.
BMW a produs deja primele baterii din material catodic 100% reciclat.
Primele modele BMW New Class urmează să fie produse la fabrica din München și în orașul Debrecen din estul Ungariei.