Șeful Consiliului Concurenței spune care este unul dintre motivele pentru care s-au scumpit biletele de avion

Șeful Consiliului Concurenței spune care este unul dintre motivele pentru care s-au scumpit biletele de avion

Dispariţia Blue Air este unul dintre motivele pentru care s-au scumpit biletele de avion, iar personal îmi pare rău că nu s-a reuşit salvarea acestei companii, a declarat, sâmbătă, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, la o conferinţă organizată la Sinaia.

El a precizat că nu crede că Blue Air poate să redevină fiabilă.

"Teoretic, avem şi la Blue Air plan de restructurare. În realitate, mi-e greu să cred că Blue Air poate să redevină fiabilă. O companie aeriană care nu zboară de luni de zile, cam cum ar fi situaţia? Avioane n-a avut niciodată, iar acum nici nu zboară, deci ce s-ar putea întâmpla acolo? Personal îmi rău, deoarece cred că era bine în piaţa românească să avem un operator.

ADVERTISING

Blue Air era al treilea operator, compania era în top 3, era mai mare decât TAROM înainte de criză şi dispariţia lor a dus… deci cota lor de piaţă s-a mutat la Wizz Air, preţurile au crescut - nu spun că au crescut numai din cauza dispariţiei Blue Air, dar reducerea concurenţei prin dispariţia Blue Air cu siguranţă a afectat preţurile. Sunt mai multe motive pentru care au crescut biletele de avion, ele crescut în toată Europa, nu numai la noi, dar parte din explicaţia creşterii la noi este şi dispariţia Blue Air. Deci, îmi pare rău că nu s-a reuşit salvarea acestei companii", a susţinut Chiriţoiu.

ADVERTISING

Şeful autorităţii de concurenţă a vorbit despre stadiul în care se află restructurările companiilor de stat cu probleme, cum ar Complexul Energetic Oltenia, CFR Marfă sau TAROM.

Potrivit acestuia, s-a finalizat în urmă cu un an restructurarea la CEO, însă în discuţie a rămas închiderea minelor de la Mintia.

El a subliniat că situaţiile complicate sunt de fapt la TAROM şi CFR Marfă, însă speră să fie soluţionate în cursul acestui an.

"Complicate sunt TAROMUL şi CFR Marfă. Deci, la TAROM, încercăm să terminăm în lunile următoare, iar planul de restructurare să fie agreat de Comisia Europeană. Idem la CFR Marfă, unde ideea este de a crea o nouă companie (Carpatica Feroviar - n. red.), deci de a extrage din actualul CFR Marfă partea viabilă.

ADVERTISING

Asta înseamnă contractele care sunt profitabile şi echipamentele - locomotive şi vagoane - necesare pentru derularea acestor contracte viabile, iar restul vor fi vândute ca să acopere datoriile pe care le are CFR Marfă către stat. Deci, astea sunt lucrurile importante care ne-au rămas pe zona de restructurare a companiilor de stat problematice şi sperăm să terminăm aceste planuri în acest an", a mai spus acesta.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇