În 2020 YouTube a atins un număr record de români activi în platformă: 12 milioane lunar, dar și de branduri care s-au promovat prin formatele video cele mai cunoscute: „TrueView in stream”, Bumper, „Video for action” (pentru obiective de performanță).
Topul “YouTube Ads Leaderboard” selectează cele mai populare reclame care au rulat pe YouTube într-o anumită perioadă, reclame care au reușit să genereze interes și în afara publicului țintă atins în campanii, se arată într-un comunicat transmis SpotMedia.ro.
Clasamentul ia în calcul mai mulți indicatori relevanți, precum vizualizările organice, rata de vizualizare (timpul mediu vizualizat dintr-o reclamă) sau rata de interacțiune.
Primul loc este ocupat de spotul pentru promovarea unui joc. Pentru lansarea „The Last of Us Part II în România”, echipa PlayStation4 a vrut să ajungă la cât mai mulți gameri români. Campania de comunicare a constat în adaptarea locală a temei muzicale din joc, "Through the Valley", în variantă folclorică și în limba română.
Pe locul secund găsim un obișnuit al succesului în promovare pe YouTube: Cat Mobile. Deși anul trecut Cat Mobile a produs mai multe reclame pe final de an, doar una a reușit să ajungă în top: Husa anti 5G.
Fără Van Damme, dar la fel de spectaculos, Volvo trucks ajunge pe poziția a treia. Patru camioane suprapuse care străbat șoseaua, iar în vârf îl găsim chiar pe președintele companiei. Pe canalul de YouTube al companiei găsiți și filmarea „behind the scenes”.
Top 10 cele mai populare reclame pe YouTube în România în 2020