Compania TAROM a semnat un contract de leasing pentru achiziţia a două aeronave Boeing 737 MAX 8.
Potrivit unui comunicat remis miercuri presei, cele două aeronave fac parte din procesul de modernizare a flotei TAROM şi vor fi livrate în perioada decembrie 2025 – ianuarie 2026.
Noile aeronave Boeing 737 MAX 8 vor avea o capacitate de 189 de locuri.
„Colaborarea cu CDB Aviation susţine planurile noastre pentru modernizarea flotei TAROM, iar cele două aeronave Boeing 737 MAX 8 ne vor ajuta să creştem eficienţa operaţională şi să oferim pasagerilor noştri o experienţă de zbor superioară.
Apreciem expertiza şi sprijinul partenerului nostru pentru această investiţie, o parte importantă a planului de dezvoltare, în care modernizarea flotei este un element cheie pentru îmbunătăţirea performanţei comerciale şi a perspectivei de creştere. Aşteptăm cu nerăbdare să le introducem în programul nostru de zbor," a declarat Costin Iordache, director general al TAROM.
Achiziţia de aeronave noi este o măsură care face parte din planul de redresare a TAROM şi a fost o condiţie de bază pentru aprobarea ajutorului de stat de către Comisia Europeană.
Problemele Boeing 737 Max
Acum TAROM deţine o flotă de 18 aeronave, doar că avioanele Boeing din familia 737 MAX sunt subiectul unor controverse, cel puțin în ultima vreme, după ce s-au înregistrat mai multe incidente care au implicat astfel de aparate de zbor.
În 2018 și 2019, două avioane Boeing 737 Max s-au prăbușit, iar 346 de oameni au murit în aceste accidente.
Acest model a primit o nouă lovitură în ianuarie, când o bucată din fuzelajul unui avion al companiei Alaska Airlines s-a desprins în zbor, la scurt timp după decolarea de pe aeroportul din Portland, SUA.
Apoi, doi dintre cei mai mari operatori aerieni care dețin acest model - Alaska și United Airlines - au anunțat că au descoperit șuruburi slăbite la dopurile de ușă ale unor avioane 737 Max 9 din flotele lor.
Şi în iunie un avion de tip Boeing 737 Max al companiei aeriene Korean Air a căzut în mod brutal – timp de 15 minute – de la 8.200 metri altitudine, iar mai mulţi pasageri au fost răniţi.
În plus, un angajat al Boeing susține că în avioanele 737 Max au fost montate piese necorespunzătoare.
Boeing a încercat să ascundă Administrației Federale a Aviației din Statele Unite faptul că folosea piese necorespunzătoare, mutându-le și falsificând înregistrările, susține Sam Mohawk, un angajat care lucrează în departamentul de control al calității din Renton, Washington, și care a depus mărturie în Senat despre practicile din cadrul companiei.