2 ani de spotmedia.ro - Mâna invizibilă

La doi ani de spotmedia.ro, susținem o campanie de conștientizare a DREPTULUI de a fi informat corect al fiecăruia dintre noi.

În această campanie, jurnaliști profesioniști și integri vă vor vorbi despre „mâna invizibilă” care modelează ceea ce citiți sau vedeți și vă vor spune poveștile din spatele articolelor pe care le citiți.

În presă, când vorbim despre „mâna invizibilă” ne gândim la două momente anterioare scrierii articolului, în care alegerile pe care le face jurnalistul sunt esențiale.

În varianta corectă, raportarea în ambele momente ar trebui să se facă la interesul publicului și asta ține de conștiința jurnalistului, de valorile și principiile pe care le are, iar apoi modelarea să o facă profesionalismul bazat pe educație și standarde jurnalistice, experiența, intuiția și talentul.
Dar există și varianta incorectă, în care la baza alegerii subiectului și a modului în care este transmis acesta stau interesele și regulile patronului, interese comerciale, traficul cu orice preț obținut prin senzaționalism dus la extrem sau chiar prin fake news.

Toate acestea contează și fac diferența între două articole pe aceeași temă scrise de doi jurnaliști diferiți.

Susținem această campanie pentru că noi credem că este important ca publicul, cititorii, să conștientizeze ce înseamnă presă responsabilă și că are DREPTUL să fie corect informat.

Credem că un public educat, care poate să facă ușor distincție între o informație corectă și manipulare sau fake news este cel care va da șansa normalității presei independente din România.
La doi ani de spotmedia.ro, susținem o campanie de conștientizare a DREPTULUI de a fi informat corect al fiecăruia dintre noi.

În această campanie, jurnaliști profesioniști și integri vă vor vorbi despre „mâna invizibilă” care modelează ceea ce citiți sau vedeți și vă vor spune poveștile din spatele articolelor pe care le citiți.

În presă, când vorbim despre „mâna invizibilă” ne gândim la două momente anterioare scrierii articolului, în care alegerile pe care le face jurnalistul sunt esențiale.

În varianta corectă, raportarea în ambele momente ar trebui să se facă la interesul publicului și asta ține de conștiința jurnalistului, de valorile și principiile pe care le are, iar apoi modelarea să o facă profesionalismul bazat pe educație și standarde jurnalistice, experiența, intuiția și talentul.

Dar există și varianta incorectă, în care la baza alegerii subiectului și a modului în care este transmis acesta stau interesele și regulile patronului, interese comerciale, traficul cu orice preț obținut prin senzaționalism dus la extrem sau chiar prin fake news.

Toate acestea contează și fac diferența între două articole pe aceeași temă scrise de doi jurnaliști diferiți.

Susținem această campanie pentru că noi credem că este important ca publicul, cititorii, să conștientizeze ce înseamnă presă responsabilă și că are DREPTUL să fie corect informat.

Credem că un public educat, care poate să facă ușor distincție între o informație corectă și manipulare sau fake news este cel care va da șansa normalității presei independente din România.