STB anunță că, în sfârșit, putem plăti cu cardul în toate cele 203 chioșcuri pe care le are în oraș. În realitate, sistemul mai dă încă rateuri, așa că bine ar fi să aveți și numerar la îndemână, cel puțin în zilele următoare.
Directorul general al STB, Adrian Criț, a precizat inițial – într-un interviu acordat Spotmedia.ro pe 21 martie – că plata cu cardul va fi disponibilă, în toate chioșcurile societății, încă din primele zile din aprilie.
La acel moment, se putea plăti cu cardul în numai jumătate dintre chioșurile de vânzare ale STB SA.
Cu o întârziere de o lună, STB SA a anunțat că, în sfârșit, se poate plăti cu cardul la toate chioșcurile sale din oraș.
Spotmedia.ro a testat sistemul, în nordul Bucureștiului. Spre exemplu, într-un chioșc de pe strada Pajura – unde până nu demult nu se putea plăti cu cardul – s-a instalat, într-adevăr, un POS.
Așa că am încercat să ne reîncărcăm o cartelă veche, din 2019, cu zece călătorii. Plata cu cardul n-a funcționat.
Angajata STB ne-a spus că sistemul e abia instalat și mai creează uneori probleme. Dar că sunt și persoane care au reușit să achite cu cardul.
Am reușit să plătim reîncărcarea cu cardul într-un chioșc situat la o distanță de peste un kilometru, aproape de intrarea în parcul Herăstrău dinspre Piața Presei Libere.
Potrivit STB, pe lângă plata cu cardul, bucureștenii vor avea acces la toată gama de servicii, în toate chioșcurile. Cu alte cuvinte, vor putea să își cumpere abonamente noi, dar vor putea să și le și reîncarce pe cele pe care le dețin (operațiune care până acum se putea realiza doar în parte dintre chioșcuri).