Şeful STB susține că există, în permanență, controlori pe traseu. Doar că sunt prea puțini ca să-i remarcăm

Şeful STB susține că există, în permanență, controlori pe traseu. Doar că sunt prea puțini ca să-i remarcăm

Controlorii nu se retrag de pe traseu, odată cu venirea serii sau în weekend, dar sunt prea puțini și, de aceea, nu-i întâlnim mereu în autobuze, troleibuze sau tramvaie, susține directorul STB SA, Adrian Criț.

Controlorii STB SA apar în număr mai mare la ore de vârf. Adică dimineața și apoi în cursul după-amiezii, când bucureștenii se întorc de la serviciu.

În schimb, seara nu i-am întâlnit aproape niciodată în mijloacele de transport în comun. Și nici în weekenduri nu își fac simțită prezența.

În context, Spotmedia.ro l-a întrebat pe Adrian Criț dacă nu cumva controlorii se retrag de pe traseu la o anumită oră, iar în weekenduri își iau liber.

ADVERTISING

„Repartizarea controlorilor este făcută printr-o aplicație. Zi de zi, noi avem îndeplinit actul de control, în mijloacele de transport în comun. E adevărat, însă, că – dat fiind parcul foarte de mare de vehicule - numărul de controlori e unul nesatisfăcător.

Trebuie să conștientizăm. Sunt circa 230 de controlori la un parc circulant de circa 1.500 de vehicule în traseu. Trebuie să sesizăm acest aspect. Dar atrag atenția că echipele de control, într-adevăr, funcționează în anumite zone în care gradul de plată a călătoriei e unul nesatisfăcător”.

Sunt ore la care controlorii nu ies pe trasee? Au normă de amenzi?

Criț susține că STB nu le impune controlorilor un plan de amenzi.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

În context, întreabarea este: de ce, atunci când au identificat câțiva călători fără bilet, controlorii nu-i mai verifică și pe ceilalți, din mijlocul de transport în comun?

Iată explicația directorului general al STB SA.

„Eu nu vreau să cred așa ceva. Pe de altă parte, e adevărat că două persoane sau trei persoane care fac parte din echipa de control nu pot lua măsuri în tot mijlocul de transport în comun. Identifică acei călători care circulă în mod fraudulos și iau măsurile care se impun.

Vă dați seama că și noi ne finanțăm din plata suprataxei respective și e un beneficiu inclusiv pentru societate atunci când călătorul este prins circulând fraudulos, încasând acea suprataxă.

ADVERTISING

Pe de altă parte, pe noi ne favorizează cel mai mult ca toți călătorii să achite”, a declarat Adrian Criț, într-un interviu acordat Spotmedia.ro.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇