Cu sprijinul consilierilor PSD, AUR și PMP, primarul Sectorului 3, Robert Negoiță își va continua proiectul construcției unei parcări supraterane, în apropiere de Hala Laminor. Costul mediu, per loc: aproape 77.000 de euro.
De 2 ori mai mult decât costă la New York. Mai mult și decât cheltuiesc olandezii pe parcări subacvatice, din datele consultate de Spotmedia.ro.
Intenția primarului Sectorului 3, Robert Negoiță (PSD), de a construi o clădire de 11 etaje în care să fie 1.895 de locuri de parcare nu e nouă.
În aprilie 2024, Consiliul Local a adoptat un proiect cu indicatori tehnico-economici (etapă procedurală, când primăria vrea să construiască ceva – n.red.) pentru această clădire cu locuri de parcare, prin preajma căreia ar urma să se restructureze traficul și să aibă acces autobuzele. Deci ar fi un fel de parcare multimodală.
Doar că atunci costurile estimative erau de circa 120 de milioane de euro. În hotărârea adoptată joi, pe 29 mai 2025, costurile au crescut la circa 145 de milioane de euro.
Or, asta înseamnă că pentru fiecare loc de parcare se va cheltui, în medie, aproape 77.000 de euro. Suma este de peste 2 ori mai mare, comparativ cu cât a cheltuit aceeași primărie per loc, pentru parcarea pe care a construit-o sub Șoseaua Decebal (unde – așa cum v-am informat aici, la momentul respectiv – s-au plătit 35.500 euro per loc).
Se ridică 2 mari întrebări:
- e într-adevăr necesară acea clădire cu 1.895 de locuri de parcare pe Șoseaua Dudești – Pantelimon nr.3?
- merită cheltuiala cu construcția?
Cât costă la alții. Și de unde bani?
În ședința de Consiliu Local, reprezentanții Primăriei Sectorului 3 au susținut că – în temeiul unei asocieri cu ADI Transport Public București Ilfov pe care Consiliul General încă n-a aprobat-o – parcarea ar putea fi finanțată, parțial sau total, din fonduri europene.
Nu e exclusă, deci, accesarea de fonduri europene. Dar nici nu e nimic sigur. Nu există încă un parcurs stabilit pentru accesarea acestor bani.
În cazul în care fondurile nu se vor accesa, Primăria Sectorului 3 ar rămâne să plătească din propriii bani – adică din cei colectați de la cetățeni – construcția parcării. Direct sau prin împrumuturi pe care, ulterior, le-ar plăti cu banii oamenilor.
Or, consilierul local Adrian Iliuță Buduroi (USR) susține că la unele școli se refolosește faianță, la renovarea băilor. Și că în Educație, cu titlu general, ar fi mai mare nevoie de acești bani.
Am încercat să aflăm cât costă amenajarea parcărilor în alte țări:
- În Statele Unite, spre exemplu, prețul mediu pentru construcția unui loc în clădiri de parcări este de 29.900 de dolari. Cel mai mare preț e în New York: 38.093 dolari per loc, potrivit unui raport al Wantman Group, Inc. (WGI) care se numește „Parking structure cost outlook for 2024” și pe care îl puteți consulta online. O captură cu datele relevante, mai jos.

- În Olanda, autoritățile din Amsterdam au inaugurat, în 2023, o parcare de peste 6.000 de metri pătrați pentru biciclete, pe care au plătit 60 de milioane de euro. Diferența este că respectiva parcare nu e un simplu bloc, eventual cu acces pentru autobuze, la sol. E o parcare întinsă, subacvatică.
Bucureștiul începe, însă, să-și facă un obicei din a da mulți bani pe parcări.
Reamintim că și Consiliul Local al Sectorului 4 a aprobat supraetajarea unei parcări de pe Șoseaua Olteniței cu 37 de milioane de euro (de unde reiese un cost per loc nou de parcare creat de circa 128.000 de euro).
E sau nu utilă acea parcare de lângă Hala Laminor?
Hala Laminor are deja o parcare cu 1.700 de locuri. Încă nu se ocupă toate, zi de zi. S-ar putea ocupa, în cazul în care Primăria Sectorului 3, cu toate serviciile sale, se va muta la Hala Laminor, așa cum a anunțat Robert Negoiță că ar urma să se întâmple.
Totuși, e nevoie de încă 1.895 de locuri de parcare în zonă?
Parte dintre bucureștenii care locuiesc în Dobroești pot să își lase mașina în parcarea de la Cora Pantelimon. Au câteva minute de mers până la stația de metrou Costin Georgian. Și poate că parcarea pe care și-o dorește Robert Negoiță le-ar scurta drumul. Dar merită cheltuiala de 145 de milioane de euro pentru asta?
Cine și cum a votat
Procesul verbal de vot, consultat de Spotmedia.ro, arată că împotrivă construcției parcării din preajma Halei Laminor au votat:
- consilierii USR: Eugen Romulus Matei, Andreea Weinerich, Augustin Soczs, Valentin Andrei Stan, Theodor Savuscan, Paul Raețchi și Adrian Iliuță Buduroi.
- consilierii PNL: Daniel Arghir, Cătălin Florin Moldoveanu și Marian Neagu
- consilierul REPER Dan Alexandru Roșu
- consilierul SENS Eugenia Cristina Tudoroiu
- consilierul Forța Dreptei Eduard Cucu
Au votat pentru construcția parcării:
- consilierii PSD: Adrian Marian Cocoș, Marcel Marineață, Anda Negoiță, Adrian Marius Pavel, Marin Rădoi, Ileana Savu, Costin Cezar Stancu, Alin Ionuț Voicu și Ion Valentin Voicu.
- consilierii AUR: Mihai Daniel Brânză, Marco Alexandru Niță, Valeriu Alexandru Tarnavețchi
- consilierii PMP: Petru Brânză, Daniel Marian Enăchescu și Gabriel Cristian Ciocoi
Cu 15 voturi pentru (PSD, AUR și PMP) și cu 13 împotrivă (USR. PNL, REPER, SENS și FD), proiectul a fost adoptat. Și ar putea fi implementat, dacă Primăria Sectorului 3 va găsi și banii să dea startul lucrărilor.