Ciucu inaugurează primele parcări cu plată, la stradă. Ce alți primari au mai făcut asta. Și ce s-a întâmplat cu strategia de parcare pentru București, promisă în 2020

Ciucu inaugurează primele parcări cu plată, la stradă. Ce alți primari au mai făcut asta. Și ce s-a întâmplat cu strategia de parcare pentru București, promisă în 2020
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Primăria Sectorului 6 anunță inaugurarea primelor sale locuri publice de parcare cu plată, la stradă. Tariful va fi 1 leu/ oră, dar se vor putea face și abonamente. Iar noaptea se va parca gratuit.

Primăria de sector condusă de Ciprian Ciucu este a 3-a dintre cele 6 din București care impune tarife stabilite la nivel local pentru locuri publice de parcare.

Instituția a comunicat că 300 de locuri publice de parcare cu plată vor fi inaugurate pe 22 ianuarie (miercuri – n.red.) pe segmentul de Bulevard Iuliu Maniu dintre Bd. Doina Cornea și Str. Lujerului.

ADVERTISING

Pe aceste locuri vor putea parca și mașini înmatriculate în alte județe.

Tariful: 1 leu/h. Sau cu abonament nenominal: 7 lei/zi sau 60 lei/lună.

Se poate plăti prin SMS și prin aplicații de mobil.

Șoferii care parchează pe respectivele locuri fără să plătească riscă amenzi între 500 – 1.000 lei, dar și blocarea roților și ridicarea mașinii.

Câte primării, atâtea tarife de parcare     

Inițial, Consiliul General al Municipiului București (CGMB) era singurul care stabilea tarifele pentru locurile publice de parcare cu plată, amenajate la stradă. Acestea erau înființate fie de PMB, prin Administrație Străzilor, fie - din 2018 încoace - de Compania Municipală Parking SA.

ADVERTISING

Ulterior, Primăria Sectorului 4 a amenajat locuri publice pe bulevarde pe care PMB i le-a dat în administrare, ca să le recondiționeze. La începutul lunii august 2021, primarul Daniel Băluță anunța că va pune taxe stabilite la nivel de sector pentru acele locuri de parcare: 2 lei/h.

Băluță înființase încă din 2018 o Direcție de Mobilitate Urbană (prin HCL S4 nr. 8/31.01.2018) care să gestioneze, printre altele, locurile publice de parcare din sector. Ulterior, Consiliul Local al Sectorului 4 a adoptat tarife, dar și sancțiuni pentru cei care parchează pe acele locuri fără să plătească.

ADVERTISING

A urmat o negociere PSD – PNL. Inițial, liberalii s-au opus taxării locurilor publice de către primăria lui Băluță. Motivul: erau în coaliție cu USR. Și – împreună cu Nicușor Dan – militau cu toții pentru o strategie de parcare și tarife stabilite unitar, la nivelul întregului oraș.

Acea strategie fusese, însă, mai degrabă o promisiune electorală. Când au văzut că Nicușor Dan nu prezintă nicio strategie de parcare, iar ritmul în care progresa Compania Municipală de Parking SA cu trasarea locurilor publice de parcare (cele albastre - n.red.) în centrul orașului era lent, liberalii au înțeles că n-au șanse să gestioneze întregul patrimoniu de spațiu public de parcare din oraș. Și au devenit mai receptivi la soluțiile propuse de primarii de sector. Adică la partajarea dreptului de a amenaja și taxa parcări.

Așa că, la finele anului 2022, grupul liberal din CGMB a girat intrarea în legalitate a Direcției de Mobilitate Urbană a Sectorului 4 (pe care Băluță o înființase, în 2018, cu acordul tacit al majorității  PSD – ALDE din Consiliul General, dar fără un acord ratificat prin vot al forului care conduce Capitala). A fost unda verde dată primarilor de sector care vor să își înființeze propriile locuri publice de parcare, la nivel de sector.

Primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, a înființat și el așa zisele „locuri nenominale cu plată”. Pe acestea, între orele 8.00 – 18.00, poate parca oricine, dacă achită 5 lei/oră sau dacă plătește un abonament.   

Cel mai probabil, e o chestiune de timp până când și celelalte primării de sector își vor amenaja locuri publice de parcare cu plată și își vor stabili tarife.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇