Cu ocazia semnării unui contract pentru construcția unei noi porțiuni din Autostrada A0, Cătălin Drulă a anunțat că și-a propus ca întreaga autostradă să fie gata până în 2024.
Ministrul Transporturilor a anunțat încă de săptămâna trecută că pentru proiectarea și construcția segmentului de 19 km de autostradă dintre Corbeanca și Afumați al autostrăzii care va înconjura Bucureștiul se va semna contract cu firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu.
Iată că astăzi acest lucru s-a întâmplat.
După cum SpotMedia.ro v-a relatat deja, acesta este cel mai de succes drumar român al momentului și are contracte cu statul pentru autostrăzi și drumuri expres de peste 1 miliard de euro.
Una peste alta, Drulă e optimist și susține că, din 2023, se va putea circula pe porțiuni din A0, numită și viitoarea autostrada de Centură a Capitalei. Iar din 2024 ar urma să putem circula pe întreaga șosea.
Pentru a putea fi construită, A0 a fost împărțită în jumătate. Iar fiecare jumătate s-a secționat în loturi. Iată stadiul pentru fiecare dintre aceste loturi acum:
În secțiunea nordică:
- Lotul 1 (17,5 km)- turcii de la Nurol Insaat Ve Ticaret AS au câștigat licitația. Dacă alte firme nu depun contestație, se va semna contract. Termenul de finalizare a porțiunii de drum este de 34 de luni
- Lotul 2 (19 km) - grupului de firme ale familiei Umbrărescu a semnat contract și are 34 de luni să construiască șoseaua
- Lotul 3 (8,6 km) - Initial, câștigători au fost declarați tot turcii de la Nurol Insaat. Dar ulterior, în urma unor contestații, instanța a obligat Compania de Drumuri să reevalueze ofertele
- Lotul 4 (4,5 km) - au semnat contract, în august 2020, firmele lui Dorinel Umbrărescu.
Iată și situația pe fiecare dintre loturile din jumătatea sudică a șoselei:
- Lotul 1 (16,3 km): lucrează turcii de la Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS.
- Lotul 2 (17 km): tot turcii de la Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS sunt constructori. Ambele șantiere progresează în ritm bun, potrivit ministrului Drulă.
- Lotul 3 (17,5 km): S-a dat ordin de începere a lucrărilor în mai 2019. De la acel moment, grecii de la Aktor SA au avut 42 de luni să termine porțiunea de șosea. Sunt deja în întârziere.
Citește și: