Dacă vor reuși să construiască la timp peste 180 de kilometri de șosea de mare viteză, firmele lui Dorinel Umbrărescu vor încasa peste un miliard de euro, în următorii 3-4 ani.
În vârstă de 60 de ani, Dorinel Umbrărescu este unul dintre oamenii de afaceri pe care presa i-a numit, în urmă cu un deceniu, ”regi ai asfaltului”.
Prin 2010 – 2011, la fel ca Nelu Ioradache (care deține Romstrade SRL), Costel Cășuneanu (care are PA&CO Internațional SRL) și Alexandru Horpoș (patronul Straco Group SRL), Umbrărescu primea constracte de sute de milioane de euro pentru asfaltări și alte lucrări de drumuri.
Între timp, lucrurile s-au mai schimbat. Firma lui Cășuneanu raportează pierderi din 2014 încoace, iar cele ale lui Nelu Iordache și Alexandru Horpoș sunt în insolvență.
În schimb, Dorinel Umbrărescu a devenit cel mai prosper drumar român al momentului.
Firmele de construcții ale familiei sale câștigă tot mai multe licitații lansate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și fac afaceri tot mai bănoase, de la an la an.
Iată câți bani a făcut familia Umbrărescu în anii din urmă, dar și ce drumuri va construi în anii care vin.
Afacerile au crescut exploziv, din 2018. Profitul s-a majorat și de zeci de ori
3 sunt firmele cu care familia Umbrărescu a câștigat contracte pentru sute de kilometri de drumuri. Iată care sunt și câți bani fac.
- Tehnostrade SRL
A fost înființată în 2004. La acest moment, potrivit portalului cu informații de business listăfirme.ro, Dorinel Umbrărescu este doar acționar minoritar.
Cea mai mare parte din asociere e deținută de alți membri ai familiei, respectiv Mirela, Alexandru Răzvan și Petru Teodor Umbrărescu.
Potrivit celor mai recente raportări publicate de Finanțe, societatea avea 1.170 de salariați.
Din 2017 până în 2019, cifra de afaceri a Tehnostrade SRL a crescut de mai mult de 2 ori și a depășit 458 de milioane de lei.
Iar profitul a crescut de peste 68 de ori într-un an, de la nivelul raportat în 2018.
- Spedition UMB SRL
A fost înființată în 1997 și are, în prezent, aceeși acționari ca și Tehnostrade SRL, potrivit portatulul listăfirme.ro.
În 2019, societatea a raportat o cifră de afaceri de 280.285.695 lei, de peste 10 ori mai mare decât în anul precedent.
Profitul a crescut și el în 2019, față de anul precedent, cu nu mai puțin de 44%, până la 485.241 de lei.
- Sa&Pe Construct SRL
E o firmă înființată în 2013 de doi dintre acționarii Tehnostrade SRL și Spedition UMB, respectiv Alexandru Răzvan și Petru Teodor Umbrărescu.
În 2019, cifra de afaceri raportată a fost de 38 de ori mai mare decât în anul precedent. Și s-a trecut de la o pierde de 1,63 milioane (în 2018), la un profit de 1,1 milioane (în 2019).
Cele 3 firme fac a 5-a parte din autostrăzi
Potrivit informațiilor comunicate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), la acest moment, în România se lucrează la proiectarea și execuția a 14 tronsoane de autostradă, întinse pe aproape 250 de kilometri.
Pentru a 5-a parte dintre aceste șosele – cu o lungime totală de circa 47 de kilometri – CNAIR a semnat contacte cu firmele familiei lui Dorinel Umbrărescu.
Mai exact, două contracte vizează construcția a puțin peste 42 de kilometri din Autostrada Transilvania, între Nădășelu, Mihăiești și Zimbor.
În plus, tot firmele familiei Umbrărescu au fost contractate deja să construiască un lot de 4,47 de kilometri din partea nordică a viitoare Autostrăzi de Centură a Capitalei (A0).
Și nu în ultimul rând - după cum a anunțat deja ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă - firmele lui Umbrărescu au câștigat încă un tronson de 19 kilometri din aceeași jumătate de nord a Autostrăzii A0. Contractul, cu o valoare de aproape 832 de milioane de lei, se va semna în curând.
Per total, doar pentru construcția acestor tronsoane de autostrăzi, firmele lui Umbrărescu vori încasa 3,2 miliarde de lei, în următorii ani.
În prezent, Spedition UMB și Tehnostrade lucrează și pe alte șantiere. Spre exemplu, finalizează Centura Bacăului, o șosea de circa 31 de kilometri, din care aproape 16,5 km sunt autostradă.
Potrivit CNAIR, pentru acest drum Spedition UMB și Tehnostrade au încasat deja 96% din costul lucrărilor. Este vorba despre aproape 643 de milioane de lei (echivalentul a peste 131 de milioane de euro, la cursul zilei – n.red.).
Evident, acestea nu sunt primele tronsoane de autostradă pe care le construiesc fimele familiei Umbrărescu.
Au mai făcut, printre altele, un tronson dificil de circa 22 de kilometri dintre Ilia și Șoimuș (în partea de nord a parte a Autostrăzii Lugoj-Deva).
De asemenea, Spedition UMB și Tehnostrade au construit un lot de circa 9 kilometri dintre Gilău și Nădășelu (parte din A3) care a rămas muzeu vreme de circa 1 an, din cauza lipsei de strategie a CNAIR.
Cele mai multe contracte, pentru drumuri expres
Ca și autostrada, drumul expres este considerat tot șosea de mare viteză. Doar că nu are separator de sens pe mijloc și nici bandă de urgență. În plus, pe unele benzi ale drumului expres se poate inversa sensul de deplasare (ceea ce pe autostradă nu e posibil).
Deși în România se vorbește mai bine de 10 ani de nevoia de drumuri expres, abia acum îl construim pe primul. E vorba despre cel de dintre Craiova și Pitești, lung de circa 121 de kilometri.
Din întregul traseu, 17,7 kilometri vor fi construiți de italienii de la Tirenna Scavi. În rest, pentru ceilalti 103 kilometri, toate licitațiile au fost câștigate de firmele familiei Umbrărescu.
S-au semnat contracte pentru 71,6 kilometri. Ba mai mult, pe 40 km lucrările au ajuns deja pe 75%.
Pe Lotul 4 nu s-a semnat încă niciun contract, din cauza unor contestații.
Dacă vor semna și acest contract, în următorii 3 ani, cele 3 firme ale familiei Umbrărescu ar urma să încaseze aproape 2,5 miliarde de lei de la CNAIR, în schimbul construcției celor 103 kilometri de drum expres.
Iar acesta nu este singurul drum expres pe care îl vor construi Tehnostrade, Speedition UMB și Sa & Pe Construnct SRL.
Pe 15 aprilie, CNAIR a semnat tot cu aceste 3 firme un contract în valoare de 371,4 milioane de lei pentru proiectarea și construcția unui drum expres de 11 kilometri între Brăila și Galați.
Șosele de peste 1 miliard de euro, în următorii ani
Pentru mai multe detalii despre contractele semnate de CNAIR cu cele 3 firme ale familiei Umbrărescu puteți consulta și situația lucrărilor și a proiectelor de infrastructură actualizată perioadic de CNAIR. Iată cea mai recentă variantă:
Din calculele Spotmedia.ro, cele 3 firme ale familiei Umbrărescu au de proiectat și de construit în următorii ani puțin peste 180 de kilometri de autostradă și drum expres, pentru care va încasa peste 1,2 miliarde de euro.
Citește și: