Persoanele indecise în ceea ce privește vaccinarea anti-COVID pot fi convinse în special de medicii de familie sau de rude. Este unul dintre rezultatele unui studiu realizat de Societatea Națională de Medicina Familiei din România (SNMF).
Cu ocazia Zilei Internaționale a Medicului de Familie, Societatea Națională de Medicina Familiei din România (SNMF) a lansat un chestionar pentru a identifica aspecte legate de atitudinea pacienților cu privire la vaccinarea anti-COVID 19.
1.106 chestionare au fost completate de pacienții care s-au vaccinat în perioada 19 mai-31 mai.
Potrivit rezultatelor studiului, 70% dintre pacienți au ales să se vaccineze din proprie convingere, iar pentru 25,7 % consilierea și sprijinul medicului de familie au contribuit la realizarea acestui demers.
La începutul campaniei, doar 55,3% dintre pacienții care au ales să se vaccineze erau convinși de importanța și siguranța vaccinării, 34,8% aveau îndoieli, 5,9% erau speriați și lipsiți de informații, iar 4,11% erau împotriva vaccinării.
Motivele de îngrijorare au fost generate sau alimentate de informațiile dintr-o anumită parte a presei (46,6%), social media (31,8%) sau chiar din comunitate (13,8%).
Schimbarea atitudinii celor indeciși sau opozanți ai vaccinării s-a realizat în cea mai mare măsură cu ajutorul medicilor de familie (43,3%) și prin intermediul familiei și anturajului (42,1%).
Concluzia studiului este că pilonii esențiali care pot influența campania de vaccinare sunt medicul de familie și comunitatea.
Reconfigurarea campaniei ținând cont de aceste rezultate poate fi soluția pentru asigurarea procentului optim de pacienți vaccinați, stoparea pandemiei și revenirea la o viață normală, arată SNMF.
Află mai multe despre modalitățile de creștere a ritmului vaccinării: